پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
سرپرست اداره ثبت احوال اردستان:

افزایش ۳ درصدی طلاق در اردستان

سرپرست اداره ثبت احوال اردستان گفت: ۴۴ مورد طلاق از ابتدای امسال در اردستان ثبت شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۴۱ مورد ثبت شده با افزایش ۳ درصدی مواجه است.

به گزارش صبح اردستان، رضا صدیق صبح دوشنبه به مناسبت روز ملی ثبت احوال در نشست خبری اظهار داشت: سوم دی سالروز تأسیس ثبت احوال در سال یکهزار و ۲۹۷ بوده که به یکصدمین سال آن مشهور شده و در اردستان هم تاسیس ثبت ۹۲ ساله شده است.

وی افزود: تعداد ولادت های ثبت شده شهرستان اردستان در ۹ ماهه اول ۹۷، ۴۲۰ نفر بوده که نسبت به ۹ ماهه مشابه سال گذشته که ۴۵۳نفر بوده و رشد منفی ۳٫۳ را نشان می دهد.

سرپرست اداره ثبت احوال اردستان گفت: آمار وفات سال ۹۷ شهرستان اردستان ۲۲۸ مورد به ثبت رسیده که نسبت به سال قبل از آن که۲۱۸نفر بوده رشد مثبت یک را نشان می دهد.

صدیق با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۲۰۱ ازدواج در اردستان ثبت شده است، تصریح داشت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۸۱ مورد بوده کاهش ۲ درصدی داشته است.

وی همچنین اعلام داشت: ۴۴ مورد طلاق از ابتدای امسال در اردستان ثبت شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۴۱ مورد ثبت شده با افزایش ۳ درصدی مواجه است.

۸۵ درصد شناسنامه مکانیزه در اردستان صادر شده است

سرپرست اداره ثبت احوال اردستان همچنین افزود: در سال ۹۷ دو هزار و ۸۸ جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده که نسبت به سال گذشته که چهار هزار و ۹۱۵ جلد بوده از رشد منفی برخوردار است و حدود ۸۵ درصد مردم شناسنامه های مکانیزه خود را دریافت کرده اند.

صدیق همچنین گفت: تعداد صدور کارت ملی هوشمند در شهرستان اردستان سال گذشته هفت هزار و ۶۹ مورد بوده و در ۹ ماهه سال ۹۷ چهار هزار و ۴۸ مورد است که با توجه به اینکه از ابتدای سال ۹۸ ملاک شناسایی کارت های جدید خواهد بود همه باید نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

وی در خصوص انتخاب فراوانی نام ها در شهرستان اردستان افزود: در انتخاب نام برای نوزادان مردم اردستان از نام های محمد، علی و امیر حسین برای پسران و فاطمه، زهرا و نازنین زهرا برای دختران استفاده کرده اند.

سرپرست اداره ثبت احوال اردستان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ساختمان این اداره بیش از ۴۰ سال ساخت دارد و با توجه به فرسودگی دستور تخریب آن هم صادر شده و مقرر شد تا در قسمت سایت اداری شهرستان قطعه زمینی را برای آن در نظر بگیرند و همچنین دو پست سازمانی این اداره خالی است که مسئولان باید اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام / کد خبر31730

مطالب مرتبط

  1. سلام
    ارجمند گرامی جناب آقای صدیق بزرگوار ضمن عرض ارادت و تبریک و خدا قوت انشاالله که پدیده مخرب طلاق را در اردستان به کمک تمام دستگاهها و افراد موثر و خیر و شریف اردستان ریشه کن فرمائید

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار