صبح اردستان

توجه به کشاورزی خلاق در اردستان ضروری است

کدخبر: 31819
دی ۲۰, ۱۳۹۷ در ساعت ۱:۱۹ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تاملی ظهر چهارشنبه در جلسه توسعه کشاورزی در فرمانداری اردستان اظهار داشت: هدف از برگزاری کارگروه توسعه کشاورزی در حقیقت تهیه یک سند یا مجموعه تدوین راهبردی است که بتواند کشاورزی اردستان رابه سمت علمی و اقتصادی هدایت کند.

وی افزود: انتظار داریم با اتمام جلسات کارگروه تا پایان سال در نهایت تکلیف بخش کشاورزی شهرستان اردستان را مشخص کنیم که در مسیر رویکرد کشاورزی علمی و اقتصادی قرار گرفته و شاهد اتفاق های خوبی در سالهای آینده باشیم.

فرماندار اردستان گفت: موضوعات بخش کشاورزی اردستان در حال حاضر به صورت کلی مطرح می شود و باید دنبال یک برنامه زمان بندی با قابلیت هدف گذاری باشیم تا تکلیف ما به عنوان یک دستگاه حمایتی و نظارتی در آن مشخص باشد.

تاملی افزود:  پرداختن به کشاورزی خلاق هنوز در سلسله کارگروه کشاورزی اردستان جایی ندارد و همچنان تحلیل داده هایی که به کشاورزی سنتی می پردازد را پیگیری می کنیم.

اردستان باید در تولید محصولات کشاورزی ارگانیک پیشقدم باشد

فرماندار اردستان گفت: اردستان باید در خصوص تولید محصول ارگانیک هم پیشقدم باشد و جایگاه کشاورزی اردستان باید یک جایگاه منحصر به فردی در سطح استان و کشور باشد، هر چند  بخش کشاورزی به صورت خودجوش و سنتی اداره شده است

تاملی افزود: به نظر می رسد در مدیریت تشکل های بخش کشاورزی شهرستان اردستان نابسامانی هایی وجود دارد و امیدواریم با توجه به سلسله مراتب اینگونه جلسات و راهکارهای اقتصاد مقاومتی به موضع خوبی در این راستا دست پیدا کنیم.