صبح اردستان

۵۰۰ شغل توسط بنیاد برکت در اردستان ایجاد می‌شود

کدخبر: 31952
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۸ در ساعت ۳:۳۸ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، حمیدرضا تأملی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اردستان اظهار داشت: موضوع اشتغال در اردستان به صورت جدی پیگیری شده و کارها به این سمت پیش می‌رود.

نبود اشتغال موجب مهاجرت از اردستان شده است

وی با بیان اینکه عدم توجه مدیریت استانی و شهرستانی به اردستان باعث عدم ایجاد شغل در سال‌های گذشته شده است، بیان داشت: نبود اشتغال موجبات مهاجرت مردم از اردستان را فراهم کرده است؛ همچنین عدم وجود نیروهای ماهر برای سرمایه گذاری و زیربنایی نگران کننده است.

۱۵۰۰ نفر بیکار در اردستان وجود دارد

فرماندار اردستان با بیان اینکه برای اشتغال با نیروهای تحصیل‌کرده روبرو هستیم که هر شغلی را قبول نمی‌کنند، ابراز داشت: همین امر موجب شده تا در اردستان یک هزار و ۵۰۰ نفر بیکار داشته باشیم که اکثراً افراد تحصیل کرده هستند.

توسط بنیاد برکت ۵۰۰ شغل در اردستان ایجاد می‌شود

تأملی با بیان اینکه به منظور ایجاد اشتغال در شهرستان اردستان از سوی بنیاد برکت ۵۰۰ شغل در اردستان ایجاد خواهد شد که تا یک ماه دیگر استارت این کار خواهد خورد، گفت: بنیاد برکت طرح‌های تسهیلات محور خوبی را با بعضی بانک‌ها دارد که در زمان خود انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارخانه فاستونی اردستان در سال ۹۳ تعدیل شده بود، افزود: با پیگیری‌هایی که سال گذشته انجام شد مقرر شده است تا با پرداخت بدهی بانکی این کارخانه توسط سرمایه‌گذار و به مزایده گذاشتن آن این کارخانه مجدداً فعال شود.

فرماندار اردستان تصریح کرد: آمار واحدهای که توسط بانک‌ها در اردستان مصادره شده قابل توجه است که یکی از فعالیت‌های کارگروه اشتغال در اردستان همین پیگیری فعال کردن کارگاه‌هایی است که فعالیت ندارند.

وی اضافه کرد: بزرگترین معدن در استان اصفهان معدن مس روستای کهنگ است که در صورت مشخص شدن تکلیف آن و در صورت راه اندازی، اقتصاد شرق استان اصفهان متحول می‌شود و می‌توانیم اردستان را به عنوان شهر فاقد بیکار اعلام کنیم.