پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی:

ایجاد بندر خشک در حد فاصل اصفهان و اردستان

نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: ایجاد بندر خشک استان اصفهان در حد فاصل اردستان و اصفهان پیش بینی شده است چراکه از نظر اقتصادی ایجاد لجستیک بار در این نقطه از استان به صرفه‌تر است.

به گزارش صبح اردستان، حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ارزان‌ترین روش حمل و نقل در حال حاضر حمل و نقل ریلی است، اظهار داشت: ایجاد بندر خشک در ۱۶ استان کشور دنبال می‌شود که اصفهان از جمله این استان‌هاست.

وی افزود: ایجاد بندر خشک برای اصفهان در حد فاصل اردستان و اصفهان پیش بینی شده است چراکه از نظر اقتصادی ایجاد لجستیک بار در این منطقه به صرفه‌تر از مناطق دیگر استان است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص خرید ۱۱ سوله چینی‌گستر توسط بخش خصوصی اردستان و گرفتن مجوزهای لازم در این ارتباط افزود: این بخش خصوصی که تولید تیغه‌های فولادی را انجام می‌دهد در صورت بهره برداری بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال در شهرستان ایجاد می‌کند.

بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال وام به کارخانه‌های اردستان پرداخت شد

وی ادامه داد: برخی کارخانه‌های شهرستان اردستان نیاز به تسهیلات داشتند و بر این اساس حدود ۶۰۰ میلیارد ریال وام با سود متعارف برای آنها مهیا شد که از طریق بانک صنعت و معدن پرداخت شده است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص دو بانده شدن جاده اصفهان افزود: زمان پیش بینی شده برای انجام این طرح ۲۸ ماه بوده که فقط یکسال از آن گذشته است، بر این اساس با توجه به فعالیت‌های انجام شده از زمانبندی طرح جلوتر هستیم و تا پایان سال شاهد آسفالته شدن حداقل یک باند از این جاده خواهیم بود.

نماینده معین برای شهرستان نطنز تعیین شود

وی با اشاره به فوت نماینده نطنز در هفته گذشته گفت: مجمع نمایندگان استان اصفهان باید یک نماینده معین برای پیگیری کارهای شهرستان نطنز در نظر بگیرد.

حجت‌الاسلام طباطبایی نژاد در بخش دیگری از این نشست خبری بیان داشت: موضوع «اینستکس» که آمریکا به دنبال اجرایی کردن آن است فقط ۱۵ درصد از تعهد برجامی را شامل می‌شود که مطابق آن تنها ورود تعدادی محدودی کالا به کشور در برابر فروش نفت در نظر گرفته شده است.

وی با توجه به پایان فرصت ۶۰ روزه ایران به اروپا ابراز داشت: در صورتی که پس از پایان این فرصت طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند، ایران اقدامات متقابلی را انجام می‌دهد که قطعاً اتفاقات خوبی را در روابط خارجی ما رقم خواهد زد چراکه تاریخ نشان داده است که هر زمان ما از موضوع قدرت عمل کردیم در روابط بین المللی خود بسیار موفق بوده‌ایم.

انتهای پیام / کد خبر31989

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار