پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی اردستان:

۳۰ بازی بومی و محلی در اردستان شناسایی شد

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اردستان گفت: ۳۰ بازی بومی و محلی در اردستان شناسایی شده و تا کنون یک مورد از آنها به نام «دیو و لشکر» به ثبت رسیده است.

به گزارش صبح اردستان، منصور ملکی بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان اردستان با هدف ایجاد نشاط و شادابی در بین روستاییان گام‌های متعددی برداشته است.

۱۵ خانه روستایی در اردستان ایجاد شده است

وی با بیان اینکه اولین گام این هیئت شناسنامه دار کردن روستاها بوده است، تاکید کرد: تاکنون ۱۵ روستا در اردستان صاحب خانه ورزش شده‌اند و تا پایان سال ۹۸ تعداد ۱۰ روستای دیگر نیز به جمع آنها اضافه خواهند شد.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی اردستان با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی این خانه‌ها ایجاد شرایط استفاده بهینه از امکانات ورزشی توسط خواهران و برداران است، افزود: اولین جشنواره ورزشی روستایی را در بخش برزاوند اردستان برگزار شد و یک جشنواره ورزشی نیز به زودی در روستای «ومکان» اردستان انجام خواهد شد.

۸ زمین فعال چمن مصنوعی در اردستان ایجاد شده است

وی با بیان اینکه تا کنون هشت زمین چمن مصنوعی فعال در شهرستان اردستان ایجاد شده است، افزود: برای روستاهایی که زمین چمن مصنوعی ندارند زمین چمن ساحلی ایجاد خواهیم کرد.

ملکی ابراز داشت: هیئت ورزش‌های بومی محلی اردستان تا کنون در تمام مسابقات و جشنواره‌های استانی شرکت داشته است به نوعی که در سال گذشته با حضور در بیش از ۱۰ مورد جشنوارهاستانی بیش از ۱۰ مقام استانی نیز کسب کردیم.

۳۰ بازی بومی محلی در اردستان شناسایی شده است

وی با بیان اینکه هدف ما شناخت مردم نسبت به بازی‌های بومی و سنتی اردستان است، افزود: در این زمینه ۳۰ بازی بومی محلی در اردستان شناسایی شده و تا کنون یک مورد از آنها به نام «دیو و لشکر» به ثبت رسیده است.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی اردستان گفت: جشنواره بزرگ بازیهای بومی محله ای در آبان ماه در شهر مهاباد اردستان برگزار می‌شود چراکه بیشترین بازی‌های بومی و محلی اردستان در آنجا شناسایی شده است.

انتهای پیام / کد خبر31992

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار