صبح اردستان

ایجاد اشتغال برای بیش از یک هزار نفر در اردستان

کدخبر: 32009
تیر ۱۶, ۱۳۹۸ در ساعت ۶:۰۵ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تاملی در حاشیه جلسه مهارت آموزی دانش آموزان در آموزش و پرورش اردستان در گفتگو یی اظهار داشت: تا کنون کار کارشناسی برای آینده دانش آموزان اردستانی انجام نشده است.

عدم استقبال دانش آموزان اردستانی از رشته‌های فنی

وی افزود: دانش آموزان اردستانی به جای استقبال از رشته‌های فنی به دنبال رشته‌های تجربی هستند که همین مسئله موجب شده تا این دانش آموزان تنها یک مدرک تحصیلی داشته باشند بدون اینکه مهارت‌های شغلی لازم را کسب کنند.

فرماندار اردستان گفت: نوع استقبال دانش آموزان از کلاسهای اوقات فراغت در اردستان نیز این مسئله را تایید می‌کند و نشان از این مطلب دارد که دانش آموزان چندان به دنبال مهارت آموزی نیستند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان شناخت درستی از شغل‌ها و مهارتهای موردنیاز جامعه ندارند، افزود: در کنار اهمیت به موضوع نشاط اجتماعی باید هر دانش آموز را با ورزش، هنر و یک مهارت آشنا کنیم تا خلا موجود در این ارتباط رفع شود.

ایجاد یک هزار شغل تا پایان سال در اردستان

تاملی ابراز داشت: تا پایان سال برای بیش از یک هزار نفر در شهرستان اردستان اشتغال ایجاد می‌شود و ما در انتظار مسائل فرهنگی و خدمات جانبی این اشتغال خواهیم بود.

لزوم آشنایی دانش آموزان با رشته‌های فنی مختلف

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید با مشورت دستگاه‌های خدمات دهنده با رشته‌های فنی آشنا شوند، افزود: نباید دانش آموزان را با امکانات موجود محدود کنیم بلکه باید اجازه دهیم تا خودشان در این ارتباط تصمیم بگیرند.

فرماندار اردستان تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه مهارت آموزی با حضور همه حرفه‌ها و مشاغل شهری در راستای آموزش دانش آموزان اردستان ضروری به نظر می‌رسد.