صبح اردستان

استان اصفهان رتبه سوم کشت گلخانه ای کشور را در اختیار دارد

کدخبر: 32026
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ در ساعت ۲:۲۸ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، احمد رضا رئیس زاده ظهر یکشنبه در جلسه توسعه بخش کشاورزی شهرستان اردستان اظهار داشت: جهاد کشاورزی توانسته با ایجاد گلخانه در چهار فصل میوه‌هایی تولید کند که عمده آن صادر می‌شود و با رویکرد دولت که ورود به بازارهای غیر نفتی است این کار در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: تولیدات محصول گلخانه‌ای با توجه به مزایای احداث، اشتغالزایی بالا، نرخ بالای بازدهی سرمایه و نیاز آبی کم و کیفیت بالا مورد استقبال عموم کشاورزان در استان اصفهان قرار گرفته است و استان اصفهان توانسته رتبه سوم کشت گلخانه‌ای کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با توجه به اجرای طرح تعادل بخشی آب که توسط شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان اعمال می‌شود لازم است راهنمایی‌های لازم به کشاورزان در راستای روی آوردن به کشت گلخانه‌ای انجام شود.

انواع میوه‌های گرمسیری و سردسیری در گلخانه‌های استان اصفهان کشت می‌شود

وی افزود: انواع میوه‌های سردسیری و گرمسیری قابل کشت در گلخانه است و این در حالی است که تا دو دهه گذشته امکان استفاده از میوه‌ها در غیر فصل برداشت وجود نداشت.

رئیس زاده ابراز داشت: سازه‌های گلخانه‌ای در استان اصفهان قدمت بسیار بالایی دارد و تقریباً از ۳۵ سال پیش تاکنون در شهرستان اصفهان و اطراف آن همچون فلاورجان و دستگرد سازه‌های سنتی وجود دارد اما از دهه ۸۰ به این طرف سازه‌های جدید و مدرن وارد بازار شد و در حال حاضر یک هزار و ۸۴۱ هکتار فضا گلخانه‌ای در سطح استان اصفهان وجود دارد.

کاشت انواع صیفی جات و گل و گیاه سنتی در گلخانه‌های اصفهان

وی با بیان اینکه در بخش کاشت سبزیجات گلخانه‌ای هم فعالیت های خوبی در استان شاهد هسیتم، افزود: انواع صیفی جات و گل و گیاه سنتی در گلخانه‌ها کشت می‌شود و کمتر از ۲۰۰ هکتار این گلخانه‌ها به کاشت گل اختصاص دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: میزان تولید ما از بخش گلخانه‌ای در انواع مختلف میوه و سبزیجات ۲۷۷ هزار تن در سال است و در بخش زینتی نیز بیش از ۷۰ میلیون شاخه گل، شش میلیون و ۴۰۰ عدد گلدان و ۶۱ میلیون انواع درخت و درختچه‌های تزئینی تولید می‌شود.