صبح اردستان

آغاز اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان در اردستان

کدخبر: 32041
مرداد ۱, ۱۳۹۸ در ساعت ۳:۴۸ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان،محمد علی مطلب زاده ظهر سه شنبه در نشست خبری جلسه طرح مشارکت اجتماعی اظهار داشت: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران که به اختصار به آن «مانا» گفته می‌شود در رده سنی نوجوانان دختر ۱۳ تا ۱۸ سال در در اردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: با فراخوانی که انجام شده ۳۳ نفر در دو پایگاه بهزیستی و روستای امیران در ۱۱ جلسه یک ساعته به مدت پنج هفته شرکت خواهند داشت.

رئیس اداره بهزیستی اردستان گفت: با توجه به روز اول این جلسه استقبال کنندگان از طرح کم بوده که در روزهای آینده این تعداد بیشتر خواهند شد و نوجوانان مشارکت اجتماعی را فرا خواهند گرفت.

مطلب زاده افزود: این طرح در کشور یک بار به صورت پایلوت انجام شده و در استان اصفهان هم این فعالیت در کل شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

برگزاری کلاس‌های مشارکت اجتماعی به تقویت عملکرد نوجوانان کمک خواهد کرد

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های مشارکت اجتماعی به تقویت عملکرد نوجوانان و رفع معضلات اجتماعی محله‌ها کمک می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی اردستان گفت: فراگیران این طرح در طول مدت دوره علاوه بر کسب آگاهی در مهارت‌های زندگی به رفع مشکلات اجتماعی جامعه در قالب طرح‌های محله محور همکاری می‌کنند.

وی همچنین افزود: طرح مشارکت اجتماعی «مانا» به افزایش روحیه خود باوری نوجوانان کمک می‌کند که این طرح در راستای ایجاد فرصت برای فعالیت‌های عمومی نوجوانان است که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت اعتماد به نفس آنان نقش آفرین است.