صبح اردستان

اعتبارات میراث فرهنگی جوابگوی ظرفیت‌های غنی گردشگری اردستان نیست

کدخبر: 32059
مرداد ۱۲, ۱۳۹۸ در ساعت ۵:۰۷ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تاملی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمانهای مردم نهاد امسال به صورت افتخاری در ستاد سفر نوروزی زحمت‌های زیادی را متقبل شدند که می توانیم از این تجربه در سالهای بعد نیز استفاده کنیم.

وی  افزود: ظرفیت های گردشکری منطقه اردستان با توجه به گستردگی و تنوع اقلیمی و تنوع فرهنگی بسیارغنی است اما در زمینه توسعه گردشگری هنوز جای کار  بسیار دارد چراکه اطلاعی از  سهم آن در صنعت گردشگری کشور و استان اصفهان در دست نداریم.

فرماندار اردستان گفت: ثبت مهارت فرش مهاباد به عنوان اولین میراث ناملموس اردستان موجب افتخار ماست اما ناراحتی ما بابت این است که چرا بعد از۴۰ سال میراث ناملموس ما باید به ثبت برسد؛ بر این اساس باید با همکاری یکدیگر اجازه ندهیم اتفاقی مشابه در ارتباط با آثار گردشگری اردستان تکرار شود.

وی ابراز داشت: اعتقاد دارم گردشگری مردمی ترین صنعت اقتصادی منطقه است و اگر در حوزه های دیگر اقتصادی  باید با  نهادهای مرتبط مذاکره کنیم اما در موضوع گردشگری تک تک آحاد مردم اردستان و مهاجرت کننده های اردستانی دغدغه دارند.

اعتبارات میراث فرهنگی جوابگوی  معرفی تمدن بزرگ منطقه اردستان نیست

تاملی بیان داشت: اعتبارات میراث فرهنگی جوابگوی شکوفایی و معرفی این تمدن بزرگ  در منطقه اردستان نیست و اگر بخواهیم در اردستان اتفاق خوبی بیافتد باید شهرداران به موضوع ورود کنند و با هزینه هایی که انجام می دهند برای میراث فرهنگی درآمدزایی کنند.