صبح اردستان

۱۵۰۰ بیکار در اردستان وجود دارد

کدخبر: 32083
مرداد ۱۹, ۱۳۹۸ در ساعت ۱۰:۴۸ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تاملی شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح کارگاه خودکفایی خیریه جوادالائمه اردستان اظهار داشت: مهمترین فرصتی که در فضای تحریم در کشور وجود دارد حرکت به سمت استفاده از  ظرفیتهای مردمی و منابع در اختیار مردم برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

۲ هزار میلیارد تومان حجم نقدینگی موجود در کشوراست

وی گفت: شاخص های مختلفی وجود دارد که بیش از دو هزار میلیارد تومان حجم نقدینگی موجود در کشور را نشان می دهد و اعداد بزرگی در فرار مالیاتی توسط دستگاههای نظارتی و وزارت اقتصاد اعلام می شود و بیش از هزاران میلیارد یارانه پنهان در بخشهای مختلف کشور از بودجه بیت المال توزیع می شود، بر این اساس با اصلاح ساختارها و فرآیندی می توان آن را به چرخه اقتصادی کشور بازگرداند.

دغدغه ای بابت اشتغال در شهرهای ناحیه شمال  استان اصفهان وجود ندارد

فرماندار اردستان ابراز داشت: دغدغه ای بابت موضوع شغل و اشتغال در شهرهای ناحیه شمال و شمال شرق و شرق اصفهان وجود ندارد و تنها موضوعی که تهدید محسوب می شود مهاجرت ها از استانهای دیگر همچون استان های غربی به این استان است.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب در مقطعی سیاستها با این رویکرد پیش رفت که  شاهد ارتقای آموزش عالی و توسعه دانشگاهها باشیم وبدین ترتیب اکنون ما برای ایجاد شغل متناسب  با تحصیلات آنها مشکل داریم.

۵۰۰ میلیون تومان برای ایجاد هر شغل نیاز است

تاملی بیان داشت: برای ایجاد یک اشتغال در صنایع کوچک و بزرگ، حدود ۵۰۰ میلیون تومان به  ازای هر شغل نیاز داریم اما در کارگاههای کوچک که نمونه آن امروز در اردستان ایجاد شده است با عدد بسیار پایین تر می توان به صورت درون زا که منطبق با اقتصاد مقاومتی باشد اشتغال ایجاد کنیم.

وی تاکید داشت: بر اساس آمار اداره کار شهرستان اردستان یک هزار و ۵۰۰ بیکار در شهرستان وجود دارد  و با تعهدی که با بنیاد برکت بسته شده این موضوع قابل برطرف شدن است  به شرطی که ذهنیت و باورمان را نسبت به ایجاد شغل تغییر دهیم و بدانیم که برنامه ای برای توسعه دولت و ساختار دولتی وجود ندارد.

ایران در رتبه بندی سهولت کسب و کار در جایگاه ۱۲۸ دنیا قرار دارد

تاملی با بیان اینکه جایگاه کشور ما از لحاظ  رتبه بندی سهولت کسب و کار در رتبه ۱۲۸ دنیا قرار دارد، افزود:  کارگزاران باید به موضوع ایجاد شغل، کارآفرینی و تولید ثروت با یک رویکرد متفاوت نگریسته و با نگاه جدیدی از آن حمایت کنند.