جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردستان:

۸۳ درصد مشترکان آب در اردستان جزو رده مصارف خانگی هستند

مدیر آب و فاضلاب اردستان گفت: هر چند مصارف آب در بخش صنعتی اردستان زیاد است اما بیش از ۸۳ درصد مشترکان آب جزو رده مصارف خانگی هستند.

به گزارش صبح اردستان، سید عباس شریعت مدار ظهر بعدازچهارشنبه در جلسه «پویش بانوی آب» در اردستان اظهار داشت: شهرستان اردستان در موضوع تامین آب با مشکلاتی روبرو بود که توانستیم با حفر چاه و تامین منابع آبی این بحران را کنترل کنیم.

وی افزود: با راهکارهایی از جمله افت فشارآب و نصب فشار شکنهایی در نقاط مختلف شهرستان توانستیم کاهش آب را کنترل و مدیریت مصرف را بهینه کنیم.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردستان گفت: هر چند مصارف آب در بخش صنعتی اردستان زیاد است اما بیش از ۸۳ درصد مشترکان آب مصارف خانگی هستند که باید نسبت به کم کردن مصرف آن اقدام کنیم.

بیش از ۱۴ هزار مشترک آب در اردستان وجود دارد

شریعت مدار ابراز داشت: بیش از ۱۴ هزار مشترک آب در شهرستان اردستان وجود دارد که حدود ۱۲ هزار  مشترک آن مصارف خانگی هستند و روزانه ۲۰ متر مکعب آب مصرف دارند که توانسته ایم با راهکارهای مختلف آن را به ۱۵ متر مکعب در روز کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: با یک پویش مصرف کمتر توسط هر مشترک بیش از ۱۲ هزار متر مکعب آب صرفه جویی خواهد شد.

شریعت مدار بیان داشت: اگر بخواهیم یک فرهنگ مناسب را در موضوع آب در خانواده بنیانگ ذاری کنیم باید عادات غلط را شناسایی و با بالا بردن سطح آگاهی از طریق مطالعه عادات غلط را به رفتار صحیح تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه اصلاحات رفتاری در محیط خانواده می‌تواند یک فرهنگ قوی در خانواده ایجاد کند و در این بین زنان نقش اساسی را می‌توانند ایفا کنند، گفت: مادر خانواده ‌این توانایی را دارد که اصول یک زندگی سالم از جمله موضوع صرفه جویی در مصرف آب را در شخصیت تک تک اعضای خانواده تقویت کند.

انتهای پیام / کد خبر32115

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار