صبح اردستان

سالانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی اردستان ذخیره می‌شود

کدخبر: 32139
شهریور ۴, ۱۳۹۸ در ساعت ۱:۴۸ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تاملی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اردستان اظهار داشت: شهرستان اردستان سومین شهرستان استان اصفهان با هفت دهستان، سه بخش، سه شهر و بیش از ۱۶۰ روستا وسعتی معادل کل استان تهران را برخوردار است.

وی افزود: بزرگترین اتفاقی که برای شهرستان اردستان از زمان تاسیس در سال ۳۲۷ رقم خورده و آن را با مخاطره مواجه ساخته موضوع کاهش جمعیت است که در دو مقطع قبل و بعد از انقلاب از ۱۵۴ هزار نفر به ۴۲ هزار نفر کاهش یافته است.

فرماندار اردستان گفت: اردستان یکی از مستعد ترین نقاط کشور به لحاظ دارا بودن پتانسیل های متعدد توسعه بوده است و به همان اندازه که در بخش گردشگری ظرفیت دارد در بخش استقرار صنعت و تولید به واسطه اینکه ۶ دهستان آن کمتر توسعه یافته اعلام شده  و ۲۰ سال معافیت مالیاتی دارد از اهمیت ویژه ای در بخش صنعت برخوردار است.

اردستان فرصتهای نابی برای سرمایه گذاری دارد

تاملی ابراز داشت: وجود جاده ترانزیت شمال به جنوب، عبور خط راه آهن سراسری، زیر ساخت گاز هشتم سراسری و دروازه معدن که  یکی از رگه های فلزی کشور را دارد بهترین فرصت سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران در این شهرستان فراهم ساخته است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته در شورای اداری شهرستان تصمیم گرفته شد تا نگاه جدیدی را در مجموعه شهرستان نسبت به مقوله تولید و سرمایه گذاری ایجاد کنیم، افزود: انتظار داریم نگاه جدید به اردستان به عنوان شهرستانی که می تواند در بخشهای مختلف مولد باشد توسط مسئولان استانی رقم بخورد.

فرماندار اردستان تاکید کرد: با توجه به سیاست های وزارت نیرو مبنی بر وضعیت بحرانی آب کشاورزی در اردستان که از پنج سال پیش شروع شده شاهد هستیم که کشاورزان اردستانی نجیبانه با سیاست های تعادل بخشی وزارت نیرو همکاری کرده اند.

سالیانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی اردستان ذخیره می شود

تاملی افزود: در پنج سال گذشته با صرفه جویی آب در بخش کشاورزی سالیانه حدود ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است.

وی تاکید کرد: تنها کاری که امسال برای کشاورزان اردستانی انجام خواهیم داد این است که به وزارت نیرو اجازه نخواهیم داد تا  در شهرستان اردستان موضوع ذخیره کردن کارت های هوشمند آب را اجرا کنند و تا آبی که در اختیار دارند خودشان مدیریت کنند چراکه این نگاه حاکمیتی که آب منطقه ای دارد صحیح نیست.