صبح اردستان

«معامله قرن» طرحی شکست خورده است

کدخبر: 32213
شهریور ۲۲, ۱۳۹۸ در ساعت ۶:۱۵ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه این هفته اردستان با  اشاره به جنگ نابرابر امام حسین(ع) با لشکریان یزید اظهار داشت: گرچه پس از واقعه عاشورا در ظاهر یزیدیان مراسمهای جشن و پایکوبی به پا کردند اما  پیروز میدان جنگ، امام حسین(ع) و یارانش بودند و حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) نیز با روشنگری های خود در کاخ یزید، جشن دشمنان سیدالشهدا را تبدیل به عزا کردند.

وی افزود: امسال عاشورا پرشورتر از سال های قبل در اردستان برگزار شد و تنها در کشورهای شیعه نشین این مراسم ها برگزار نشد بلکه در بلاد کفر هم به یاد امام حسین(ع) عزاداری برپا شد.

فرهنگ عاشورا جای خود را در کل دنیا باز کرده است

امام جمعه اردستان گفت: امام حسین(ع) در تمام دنیا شناخته شده است چراکه فرهنگ عاشورا جای خود را در کل دنیا باز کرده است.

جهان اسلام زنده به نام عاشوراست

امام جمعه اردستان بیان داشت: جهان اسلام زنده به نام عاشوراست که بر همین اساس باید با عزاداریهای مفید بتوانیم شور همراه با شعور را در عزاداری هایمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مفهوم مقاومت به عنوان بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی به دیگر کشورهای دنیا از جمله لبنان و فلسطین صادر شده است، افزود: طرح معامله قرن شکست خورده است.

ججت الاسلام دهشیری با بیان اینکه مراسم‌های عزاداری نباید  تنها شامل شعر و مداحی باشد، گفت: سخنرانی های مذهبی  موجب تحکیم دلها و معرفت دینی می شود که در این ایام نباید از آنها غافل شویم.