صبح اردستان

۲ هزار نفر اردستانی در سامانه«سماح» ثبت نام کردند

کدخبر: 32255
مهر ۸, ۱۳۹۸ در ساعت ۲:۵۴ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، علیرضا فرحبخش ظهر دوشنبه در جلسه برنامه ریزی موکب های شهرستان اردستان برای فعالیت در کربلا اظهار داشت: زنده نگه داشتن اربعین یادآور شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و اتفاقاتی است که در صحرای کربلا به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا اگر توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بازتاب داده نمی شد امروز شاهد این همه تجمعات میلیونی نبودیم، ابراز داشت: زنده نگه داشتن عاشورا برنامه های فرهنگی زیادی را به دنبال خود داشته و اربعین شور و شعوری را با خود به همراه دارد که همه از جوشش خون امام حسین (ع) است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردستان گفت: دشمن تبلیغ منفی می‌کند تا مراسم اربعین در سراسر جهان پوشش داده نشود یا کم اهمیت جلوه داده شود که بر این اساس مردم باید هوشیار بوده و مواظب حیله های دشمنان در طول مراسم باشند.

فرحبخش بیان داشت: مسئولان موکب ها باید به قوانین کشور میزبان احترام گذاشته و در مسیر رفت و برگشت مواظب باشند تا مشکل امنیتی پیش نیاید، همچنین در کربلا فقط صرف حضور نباید مطرح باشد و کارهای فرهنگی مد نظر باشد.

زائران مراسم اربعین شهرستان اردستان ۵۰ درصد افزایش داشته است

وی تصریح کرد: تعداد افرادی که از شهرستان اردستان به صورت رسمی در سامانه «سماح» ثبت نام کرده اند دو هزار نفر هستند که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته و در این زمینه بیش از ۳۰ اتوبوس از شرکتهای مختلف برای اعزام آماده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردستان با بیان اینکه هزینه های ثبت نام و بیمه برای عزیمت به کربلا افزایشی نداشته است، افزود: شهرستان اردستان دو موکب دارای مجوز به نامهای امام صادق(ع) اردستان و عاشقان امام حسین(ع) زواره دار که در این زمینه ۱۰ مورد موکب به صورت غیر رسمی با مشارکت دیگر شهرستانها فعالیت می کنند.