پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان:

خانه تاریخی «حجازی» شهر مهاباد اردستان ثبت ملی شد

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان گفت: خانه تاریخی حجازی در شهر مهاباد اردستان به ثبت ملی رسید.

به گزارش صبح اردستان، مهدی مشهدی پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم جشن عاطفه ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنجم تا ۱۲ مهرماه به عنوان هفته گردشگری در کل دنیا نامگذاری شده که شهرستان اردستان هم در این هفته برنامه های خوبی همچون زنگ گردشگری و اجرای برنامه های آموزشی را در مدارس شهرستان در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در این ایام دانش آموزان می توانند با خانواده های خود از اماکن تاریخی و موزه ها به شکل رایگان در کل کشور بازدید کنند تا با آثار تاریخی بیشتر آشنا شوند و حتی شاید در ادامه تحصیل خود رشته های گردشگری و صنایع دستی را انتخاب کنند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان گفت: حوزه گردشگری در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۰ درصد اشتغال دنیا را به خود اختصاص داده که این آمار در کشور ما بسیار پایین بوده است و بر این اساس حوزه گردشگری می تواند منبع خوبی برای درآمد همه علاقه مندان به این رشته تاریخی باشد.

وی بیان داشت: در شهرستان اردستان چهار اثر تاریخی بسیار شاخص کشوری وجود دارد که  می توان به مسجد جامع اردستان و زواره، منار کتیبه دارجهان در زواره و قنات دو طبقه مون اردستان اشاره کرد که حفاظت از آن بر عهده همه مردم است.

۵ اثر طبیعی شهرستان اردستان برای ثبت ملی به شورای ثبت ارسال شد

مشهدی تصریح کرد: نوید ثبت خانه تاریخی حجازی در شهر مهاباد را به همشهریان و مردم شهر مهاباد می دهیم ضمن اینکه پرونده پنج اثر طبیعی شهرستان اردستان هم برای ثبت ملی به سازمان میراث فرهنگی ارسال شده که از آن جمله می توان به « تله شیطان »، باغ پسته ۶۰۰ تا ۹۰۰ ساله منطقه زواه، درخت چنار ۵۰۰ ساله در روستای همسار و درختان گردو در روستای نیسیان اشاره کرد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان تاکید کرد: در این هفته سه پرونده بنای ثبتی همچون «خانه حکیم» اردستان و خانه «ایل بیگی» در مهاباد برای ثبت به شورای ثبت ارسال شده است.

وی بیان داشت: از ۲۰ اثر ثبت شده جهانی یکی از آنها قنات دو طبقه مون اردستان است و نسبت به پیگیری ثبت جهانی مسجد جامع اردستان هم تلاشهایی انجام شده که با توجه به ازدیاد بناهای ثبتی فعلا در صف انتظار قرار دارد

انتهای پیام / کد خبر32259

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار