جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
رئیس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردستان:

بها دادن به کودکان مناطق کمتر توسعه از اهداف کانون پرورش فکری است

رئیس مرکز کانون پرورش فکری اردستان گفت:بها دادن به کودکان مناطق کمتر توسعه از اهداف کانون پرورش فکری است.

به گزارش صبح اردستان، مریم یزدان پناه بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت «هفته ملی کودک» اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نهاد رسمی و تخصصی حوزه کودک و نوجوان است که هدف آن ایجاد امکانات و بستر لازم در راستای رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به رشد و شکوفایی استعدادهای آنها در اوقات فراغت است.

وی افزود: آموزش رفتارهای صحیح اجتماعی و مهارتهای زندگی به کودکان و نوجوانان و آگاه سازی کامل خانواده از نیازهای مهمی است که قانون به سهم خود تلاش دارد تا از ظرفیت های موجود در راستای رسیدن به این مهم بهره ببرد.

پویایی و بالندگی فکری و اندیشه کودکان

رئیس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردستان گفت: یکی از اهداف و سیاست های کانون در این هفته بها دادن به کودکان مناطق کمتر توسعه یافته است که بر این اساس توجه مسئولان به مسائل و نیازهای کودکان در این هفته تاثیر زیادی در پویایی و بالندگی فکری و اندیشه آنها خواهد داشت.

وی ابراز داشت: برپایی هفته ملی کودک فرصت مناسبی است تا توجه همه اعضای جامعه نسبت به کودکان جلب شود و در راستای تامین حقوق قانونی آنها زمینه همفکری و تعامل و هم افزایی همه نهادهای مرتبط با این حوزه را فراهم کنیم.

فرهنگ ارزشهای انسان ساز عاشورا به کودکان آموزش داده شود

یزدان پناه بیان داشت: با توجه به شعار هفته ملی کودک با نام « آینده را باید ساخت» و تقارن آن با ماه صفر باید فرهنگ ارزش های تربیتی و انسان ساز عاشورا و جهاد در راه خدا برای کودکان آموزش داده شود.

رئیس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردستان تصریح کرد: در یک سال گذشته بیش از ۹۰۰ نفر کودک و نوجوان از برنامه های آموزشی کانون اردستان استفاده کرده و با ۴۴ عنوان برنامه آشنا شده‌اند که بر این اساس والدین وظیفه دارند نسبت به شناخت رشته های هنری و فرهنگی فرزندان را راهنمایی کنند.

وی افزود: به مناسبت روز ملی کودک در تاریخ ۱۶ مهرماه همایش پیاده روی با حضور ۱۳۰ نفر از دانش آموزان ابتدایی از محل مسجد جامع اردستان تا کانون شماره یک فکری کودکان و نوجوانان اردستان برگزار می شود.

یزدان پناه تاکید داشت: در سال گذشته مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال در موضوع تملک دارایی به کانونهای  فرهنگی فکری کودکان اردستان تعلق گرفت که حدود ۳۰ درصد آن تحقق پیدا کرده است.

انتهای پیام / کد خبر32283

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار