صبح اردستان

بها دادن به کودکان مناطق کمتر توسعه از اهداف کانون پرورش فکری است

کدخبر: 32283
مهر ۱۳, ۱۳۹۸ در ساعت ۱:۲۶ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، مریم یزدان پناه بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت «هفته ملی کودک» اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نهاد رسمی و تخصصی حوزه کودک و نوجوان است که هدف آن ایجاد امکانات و بستر لازم در راستای رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به رشد و شکوفایی استعدادهای آنها در اوقات فراغت است.

وی افزود: آموزش رفتارهای صحیح اجتماعی و مهارتهای زندگی به کودکان و نوجوانان و آگاه سازی کامل خانواده از نیازهای مهمی است که قانون به سهم خود تلاش دارد تا از ظرفیت های موجود در راستای رسیدن به این مهم بهره ببرد.

پویایی و بالندگی فکری و اندیشه کودکان

رئیس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردستان گفت: یکی از اهداف و سیاست های کانون در این هفته بها دادن به کودکان مناطق کمتر توسعه یافته است که بر این اساس توجه مسئولان به مسائل و نیازهای کودکان در این هفته تاثیر زیادی در پویایی و بالندگی فکری و اندیشه آنها خواهد داشت.

وی ابراز داشت: برپایی هفته ملی کودک فرصت مناسبی است تا توجه همه اعضای جامعه نسبت به کودکان جلب شود و در راستای تامین حقوق قانونی آنها زمینه همفکری و تعامل و هم افزایی همه نهادهای مرتبط با این حوزه را فراهم کنیم.

فرهنگ ارزشهای انسان ساز عاشورا به کودکان آموزش داده شود

یزدان پناه بیان داشت: با توجه به شعار هفته ملی کودک با نام « آینده را باید ساخت» و تقارن آن با ماه صفر باید فرهنگ ارزش های تربیتی و انسان ساز عاشورا و جهاد در راه خدا برای کودکان آموزش داده شود.

رئیس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردستان تصریح کرد: در یک سال گذشته بیش از ۹۰۰ نفر کودک و نوجوان از برنامه های آموزشی کانون اردستان استفاده کرده و با ۴۴ عنوان برنامه آشنا شده‌اند که بر این اساس والدین وظیفه دارند نسبت به شناخت رشته های هنری و فرهنگی فرزندان را راهنمایی کنند.

وی افزود: به مناسبت روز ملی کودک در تاریخ ۱۶ مهرماه همایش پیاده روی با حضور ۱۳۰ نفر از دانش آموزان ابتدایی از محل مسجد جامع اردستان تا کانون شماره یک فکری کودکان و نوجوانان اردستان برگزار می شود.

یزدان پناه تاکید داشت: در سال گذشته مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال در موضوع تملک دارایی به کانونهای  فرهنگی فکری کودکان اردستان تعلق گرفت که حدود ۳۰ درصد آن تحقق پیدا کرده است.