صبح اردستان

۱۱۴ هزار طیور در اردستان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند

کدخبر: 32289
مهر ۱۴, ۱۳۹۸ در ساعت ۲:۱۴ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، میثم استکی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز دامپزشکی اظهار داشت: شهرستان اردستان همچنان با تولید گوشت سفید در استان اصفهان مقام های اول تولید را در اختیار دارد.

وی افزود: دامپزشکی شهرستان اردستان طرح نیوکاسل خوراکی طیور را با ۱۱۴ هزار قطعه طیور در بیش از ۹۰ روستای شهرستان انجام داده است که این طرح تا خرداد سال ۹۹ در چهار مرحله دیگر اجرا خواهد شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: واحدهای پرورش مرغ شهرستان اردستان در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از پنج میلیون قطعه جوجه ریزی یک روزه داشته‌اند که بیش از چهار میلیون آن به بهره برداری رسیده است.

اردستان همچنان در رتبه های اول تولید گوشت سفید قرار دارد

وی ابراز داشت: شهرستان اردستان در حال حاضر با ۱۰ واحد تخم گذار و با ۱۵۴ هزار قطعه جوجه ریزی یک روزه و ۱۳۶ واحد مرغ گوشتی فعال همچنان مقامهای اول تولید را در اختیار دارد.

استکی بیان داشت: در بازرسی از فرآورده های غیر دامی در کل شهرستان اردستان ۱۶ مورد تخلف مشاهده شده که تعدادی از آنها به مقامهای قضائی ارجاع و چهارتن موارد تخلفی هم جمع آوری و معدوم شده است.

۶۳ هزار دام سبک در اردستان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان تصریح کرد: در شهرستان اردستان بیش از ۶۳ هزار رأس دام سبک بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند که با توجه به کمبود امکانات و نیرو آمار قابل توجهی در ۶ ماه اول سال ۹۸ محسوب می شود.

وی بیان داشت: دامپزشکی شهرستان اردستان بیش از یک هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین از جمعیت دو هزار و ۵۰۰ رأسی دام شهرستان را بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه کرده که بر این اساس تعداد ۳۳۱ قلاده سگ شناسنامه دار نیز در برابر بیماری ها واکسینه شده اند.

استکی گفت: با بازدید از سطح مراکز درمانی دامپزشکی بیش از یک هزار و ۳۰۰ کیلو گرم مواد اولیه خوراک دامی غیر مجاز در کارگاه‌های مکمل دام کشف و ضبط شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان افزود: بیش از ۳۸ میلیون دوز واکسن در شهرستان اردستان در طول ۶ ماه توزیع و  بیش از ۶ هزار دوز واکسن تاریخ گذشته نیزجمع آوری شده است.