صبح اردستان

مهمترین سند افتخار هفته فرهنگی اردستان سالگرد شهید مدرس است

کدخبر: 32291
مهر ۱۵, ۱۳۹۸ در ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تاملی ظهر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردستان اظهار داشت: با توجه به دغدغه ای که در خصوص موضوع فرهنگی شهرستان اردستان وجود داشت امسال سعی کردیم تا سهم دستگاههای فرهنگی را از محل اعتبارات تملک دارایی افزایش دهیم.

۴۰ میلیارد ریال به زیر ساختهای فرهنگی اردستان تخصیص یافت

وی افزود: امسال ۴۰ میلیارد ریال تملک دارایی شهرستان اردستان را به حوزه تکمیل، توسعه و ایجاد زیر ساختهای فرهنگی، مذهبی و دینی در شهرداری اردستان، زواره و مهاباد، اداره ارشاد، اداره کتابخانه ها، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و دفتر صدا و سیما اختصاص داده ایم.

فرماندار اردستان گفت: مهمترین سند افتخار و قله رفیع هفته فرهنگی شهرستان اردستان سالگرد شهید مدرس است که نباید هیچ برنامه ای مانع شود تا این شأنیت و اتفاق مهم تحت الشعاع قرار بگیرد بر این اساس موضوع شهید مدرس باید کانون توجه برنامه ریزی ها باشد تا به سمت ترویج و اشاعه جایگاه این شخصیت بزرگ ملی، مذهبی و سیاسی کشور سمت و سو بگیرد.

بنیاد آراء و اندیشه های شهید مدرس در اردستان تاسیس می شود

وی ابراز داشت: پیشنهاد تاسیس بنیاد آراء و اندیشه های شهید مدرس در اردستان انجام شده است که باید به تصویب شورای انقلاب فرهنگی برسد که در صورت تصویب می توان برای آن ردیف بودجه ای کشوری در نظر گرفت.

تاملی بیان داشت: شهید مدرس نمادی از روحانیت آگاه، شجاع و مبارز، انقلابی و در مسیر نهضت مقاومت اسلامی است و تاسیس بنیاد اندیشه های این شخصیت برکات بسیار زیادی را برای منطقه خواهد داشت.

فرماندار اردستان با اشاره به اینکه  در کنار همایش شهید مدرس می توانیم به شخصیت های دینی و مذهبی منطقه اردستان پرداخت تا جوانان و نوجوانان با مفاخر اردستان آشنا شوند، تصریح کرد: در هفته فرهنگی اردستان باید به شاخصه های فرهنگی اردستان و آداب و رسوم، عقاید و سنت های محلی بپردازیم.