جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
نویسنده و کارگردان «نمایش خاتون»:

فیلم سینمایی «خاتون» سال آینده ساخته می شود

نویسنده و کارگردان «نمایش خاتون» گفت: فیلم سینمایی«خاتون» سال آینده ساخته خواهد شد.

به گزارش صبح اردستان، حسین عالم بخش در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اجرای نمایش «خاتون» در کشور سال چهارم خود را تجربه می کند و در طول این سالها با اجرا در تالار اندیشه حوزه هنری، سالن اصلی تئاتر شهر و در سالن اصلی پردیس تهران توانسته با ۸۰ اجرا بیش از ۸۰ هزار نفر مخاطب را به خود جذب کند.

 وی افزود: نمایش«خاتون» به دلیل محتوای تاریخی و تاثیر در ارتقای سطح اندیشه فکر مخاطب، رعایت اصول فنی و  حرفه ای تئاتر و الفبای نمایش توانسته مورد تقدیر و ستایش جامعه هنرمندان و مسئولان فرهنگی و مورد رضایت عموم مردم قرار بگیرد.

نمایش«خاتون» طرحی از یک سریال ۱۳ قسمتی است

نویسنده و کارگردان «نمایش خاتون» گفت: این نمایش در واقع اجرای فیلمنامه یک سریال ۱۳ قسمتی بود اما به دلائل مقتضیاتی موفق به ساخت آن نشدیم اما به زودی فیلم سینمایی  خاتون با زمان دو ساعته را تولید خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تئاتر  «خاتون» با  نظری که برخی از دوستان و مدیران فرهنگی هنری داشتند به مدت چهار سال بر روی صحنه رفت، تاکید کرد: نمایش خاتون چند خصوصیت دارد از جمله اینکه وضعیت اجتماعی، سیاسی و دینی مردم شام را در زمان بنی امیه بررسی می کند چراکه مردم آن زمان دین اسلام را از بنی امیه و نه از اهل بیت (ع) فراگرفته بودند.

نویسنده و کارگردان «نمایش خاتون» تصریح کرد: تئاتر «خاتون» در واقع  نمایشی است از صبر و استقامت و رشادت  اهل بیت در قالب کاروان اسرا که به شام انتقال داده می شود و روشنگری های آنها موجب می شود  مردم شام دچار  تحول شناختی شده و به تدریج پایه های حکومت  ظالم یزید سست  شود.

وی با بیان اینکه جای تاسف دارد که اهل بیت را در بعضی نمایش ها مظلوم نشان می دهند، افزود: با کنکاش در واقعه کربلا و شام می بینیم وجود نازدانه اباعبدالله یعنی حضرت رقیه (س) موجب رشادتی می شود که جان مابقی اسرای کربلا را با خطابه زیبای خود نسبت به پدر و به تصویر کشیدن مظلومیت یاران عاشورا نجات می دهد که این مطلب در لابه لای کتاب تاریخ خاک خورده و از چشم همگی به غفلت دور مانده است.

نمایش خاتون در اردستان به مدت ۱۰ شب به روی صحنه می رود

نویسنده و کارگردان «نمایش خاتون» با بیان اینکه نمایش «خاتون» برای اجرا در خارج از کشور نیز تقاضاهایی داشته است اما به دلیل فراهم نبودن زیرساختها این امر تا کنون میسر نشده است، افزود: اجرای نمایش خاتون در  شهر اصفهان، نجف آباد و اردستان مورد تقاضا بوده است که با توجه اعلام درخواست سریع تر توسط مسئولان اردستان از تاریخ ۲۸ مهر به مدت ۱۰ روز در اردستان به روی صحنه می رود.

وی گفت: بازیگران مطرح کشور مانند فرهاد بشارتی، بهار ارجمند، عطیه غبیشاوی، امید زندگانی، علی برجی،  منوچهر علیپور و بازیگر کودک کیمیا ملایی اردستانی در ایت تئاتر به ایفای نقش می پردازند.

انتهای پیام / کد خبر32320

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار