صبح اردستان

امنیت‌پایدار ۳۰ روستای زواره با تاسیس پاسگاه «شهراب» تامین می شود

کدخبر: 32329
مهر ۲۵, ۱۳۹۸ در ساعت ۳:۴۳ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، حمیدرضا تاملی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در جلسه ای که با حضور معاونت مهندسی نیروی انتظامی اصفهان در محل فرمانداری اردستان برگزار شد نسبت به شروع ساخت پروژه پاسگاه انتظامی روستای «شهراب» زواره اردستان تصمیماتی گرفته شد.

وی افزود: برای احداث این پاسگاه اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال توسط فرمانداری شهرستان اردستان پیش بینی شده است که عملیات اجرایی آن  تا ۱۵ روز دیگر آغاز خواهد شد.

فرماندار اردستان گفت: پیش بینی می شود این پاسگاه در طول شش ماه ساخته شود؛ این پروژه بالغ بر هشت میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با هماهنگی انجام شده توسط خیرین منطقه تامین خواهد شد و برای تجهیز امکانات پاسگاه حدود سه میلیارد دیگر نیاز است.

وی ابراز داشت: مجوزاحداث این پاسگاه انتظامی با پیگیری نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری اردستان در جلسه ملاقات با سردار اشتری فرمانده انتظامی کشور اخذ شد که می تواند نقش موثری در تامین امنیت بخش زواره اردستان داشته باشد.

تاملی بیان داشت: بخش زواره اردستان با وسعت شش هزار و ۵۰۰ متر مربع فقط یک کلانتری داشت که با احداث این پاسگاه، روستاهای دهستان سفلی نیز که در ۳۰ کیلومتری از مرکز بخش قرار دارند می توانند از پوشش این پاسگاه برخوردار شوند.

نظارت بر کویر توسط پاسگاه «شهراب» 

فرماندار اردستان تصریح کرد: احداث این پاسگاه با  توجه به اهمیت محور شهراب به نائین و شرق کشور به لحاظ کنترل و نظارت بر کویر و عبور محموله های قاچاق در این منطقه می تواند نقش موثری را داشته باشد و ۳۰ روستای بخش زواره با حدود هشت هزار نفر جمعیت از امنیت پایدار در طول سال برخوردار خواهند شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه روستاهای «سفلی» در زمستانها تقریبا خالی از سکنه یا کم سکنه می شود شاهد گلایه های مردمی  مبنی بر سرقتهای مختلف در این منطقه بودیم که با ایجاد این پاسگاه امنیت این منطقه تامین خواهد شد.