جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

جشنواره «بز مهابادی» در اردستان برگزار می شود

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با توجه به اهمیت حفظ توده های ژنتیکی ایرانی پیگیر برگزاری و ثبت جشنواره «بز مهابادی» هستیم.

به گزارش صبح اردستان، حسین ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: طبق ابلاغیاتی که امسال در حوزه امور دام و طیور ابلاغ شده است برای توسعه مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار برنامه ای وجود ندارد مگر اینکه افزایش ظرفیت از طریق افزایش مکانیزاسیون آن واحدها برای ارتقای ظرفیت باشد.

وی افزود: برای توسعه بوقلمون و شتر مرغ مجوز صادر می شود اما دیدگاهمان به منطقه دیدگاه آمایش منطقه ای است تا صدور مجوزهای جدید برای واحدهای موجود مشکلی را ایجاد نکند و شهرستانها این اختیار را دارند تا در صورت نیاز درخواست کنند.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه شهرستان اردستان در موضوع دام و توسعه آن مشکلی ندارد؛ در خصوص تولید مرغ گوشتی و حفظ آن دیدگاهمان توسعه ای است، ابراز داشت: توسعه دام سبک و حفظ آن و پرورش شتر جزو سیاست های سازمان جهاد کشاورزی است.

وی ابراز داشت: در خصوص دام سبک سه پیشنهاد پرورش دام در مرتع و حمایت از آن، دام در سیستم بسته با دام های پر بازده و دام در سیستم روستایی و تلفیقی از اینها برای دامداران پیشنهاد می شود.

ایراندوست بیان داشت: حفظ توده های ژنتیکی برای سازمان جهاد کشاورزی خیلی مهم است و علاقه مند هستیم تا آنها را حفظ کنیم که به همین منظور برگزاری جشنواره «بز مهابادی» توسط بخش مهاباد اردستان پیشنهاد شده است که برای ثبت آن پیگیر موضوع هستیم.

اولین ایستگاه نگهداری شتر در اصفهان افتتاح می شود

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: موضوع شتر «داشتی» و «پروار» جزو سیاست های سازمان جهاد کشاورزی است و آن را در سیستم مرتعی و سیستم بسته ای حمایت می کنیم که در این زمینه نخستین ایستگاه نگهداری شتر در اصفهان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی افتتاح می شود.

وی تاکید کرد: تهیه نهاده ها برای دامداران به سه شکل آزاد، تشکل ها و امور دام جهاد کشاورزی تامین می شود که در مقطعی شاهد هستیم که این نهاده ها به دست مصرف کننده ها نرسیده است.

ایراندوست همچنین با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق دام دامپزشکی را ملزم کرده است که بارنامه ها را کنترل کند تا خللی در تولید به وجود نیاید، افزود: این موضوع از اول آبان به شکل قانونی شروع شده و باید پاسخگوی نهادهای نظارتی باشیم.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: یکی از هدفهای ما این است که تولید کننده دام به دنبال تهیه نهاده ها نباشد که به همین منظور در حال حاضر ۴۰ کارخانه خوراک دام و طیور که با ظرفیت ۲۵ درصد کار می کنند در استان اصفهان فعالیت دارند و حتی تولید کنندگان نیز از این شرایط گله مند هستند.

انتهای پیام / کد خبر32367

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار