پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه اردستان:

شورای فرهنگ عمومی باید در زمینه کار و اشتغال فرهنگ‌سازی کند

امام جمعه اردستان گفت: شورای فرهنگ عمومی باید در زمینه کار و اشتغال در جامعه فرهنگسازی کند.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری عصر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی اظهار داشت: فرهنگ عمومی می‌تواند در فرهنگسازی در جامعه در زمینه های مختلف دخالت داشته و در محورهای گسترده اثرگذار باشد به نوعی که زندگی دینی را برای مردم تبیین کند.

وی افزود: فرهنگسازی در زمینه درست مصرف کردن منابع ضروری است تا آیندگان هم بتوانند از این منابع خدادادی استفاده کنند؛ بر این اساس اسراف در جامعه حرام است و فرهنگ عمومی می تواند در القای این مفاهیم به جامعه موثر باشد.

شورای فرهنگ عمومی باید در زمینه کار و اشتغال فرهنگ سازی کند

امام جمعه اردستان ابراز داشت: شورای فرهنگ عمومی باید در زمینه کار و اشتغال فرهنگ سازی کند؛جوانان می توانند هر کاری که با موازین شرعی مشکلی ندارد را انجام دهند تا شاهد بیکاری آنها نباشیم.

حجت الاسلام دهشیری با اشاره به اینکه هنجارهای اجتماعی باید به شکل فرهنگ در بیاید تا شاهد هرج و مرج در جامعه نباشیم، تاکید کرد: همچنین باید مبانی اسلام را در جامعه بسط دهیم تا در امورات زندگی روز مره مطابق سبک زندگی اسلامی موفق عمل کنیم.

۶۶ جلسه توسط شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردستان برگزار شده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردستان در ادامه این نشست اظهار داشت: آئین نامه شورای فرهنگ عمومی کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و به شهرستانها ابلاغ شد و در سال ۸۷ در تقویم ملی کشور ۱۴ آبان به عنوان روز فرهنگ عمومی گنجانده شد چراکه این شورا توانسته در خیلی از امورات کشور اثر گذار باشد.

فضل الله بصیرت بیان داشت: آئین نامه شورای فرهنگ عمومی در شهرستانها از سال ۸۵ مصوب شد و تاکنون در اردستان ۶۶ جلسه در امورات مختلف همچون موضوعات فضای مجازی، حجاب وعفاف، اخلاق، اعتیاد، آسیب های فرهنگ عزاداری، طلاق و ازدواج، سبک زندگی اسلامی، ایثار و مقاومت، فرهنگ مطالعات، حمایت از کالاهای  ایرانی تشکیل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه این شورا در طول این جلسات ۲۶۹ مصوبه داشته است، گفت: تا کنون بیش از ۸۰ درصد از مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردستان اجرایی شده است.

انتهای پیام / کد خبر32384

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار