پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

یک هزار پروژه بیمارستانی در کشور آماده افتتاح است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود توسعه زیر ساختها در مناطق کمتر توسعه یافته و با تمام کمبودهای ناشی از تحریم امسال یک هزار پروژه بیمارستانی آماده بهره برداری است.

به گزارش صبح اردستان، سعید نمکی عصر پنجشنبه در سفر به اردستان در سالن شهدای اهل فرهنگ و قلم اردستان اظهار داشت: خیران یکی از حمایت کننده گان طرح تحول نظام سلامت در منطقه اردستان بوده اند؛ در سالهای گذشته کارهای مثبتی در خصوص نظام سلامت در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه در صورتی که به نظام سلامت توجه نشود بقیه موضوعات هم روی زمین خواهد ماند، بیان داشت: گامهای موثر طرح نظام سلامت عبارت است ازطرح کاهش هزینه ها برای بیماران به زیر ۱۰ درصد، تامین پزشک در مناطق محروم و ماندگاری آن و بیمه همگانی برای ۹ میلیون نفر که بیمه نیستند و خود را مکلف دانستیم تا آنها بیمه شوند و با حمایت های مالی مورد نیاز گام دوم طرح تحول نظام سلامت را آغاز کرده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت: کنترل فشار خون به عنوان یک بسیج ملی در کشور شروع شد  تا با مهار آن در آینده  مردم نیاز به تخت های بیمارستانی نداشته باشند و با مشارکت مردم نظام سلامت رو به جلو حرکت می کند.

هر هفته ۵۰ پروژه در حوزه نظام سلامت افتتاح می شود

نمکی تصریح کرد: با وجود توسعه زیر ساختها در مناطق کمتر توسعه یافته و با تمام کمبودهای ناشی از تحریم امسال یک هزار پروژه آماده بهره برداری داریم و هر هفته ۵۰ پروژه را در نظام سلامت افتتاح می‌کنیم.

وی تاکید کرد: امسال هشت هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستاتی در حال افتتاح است که در تاریخ این کشور بی سابقه است.

نمکی افزود: کمبود دارو در کشور یک سوم سال گذشته در چنین ایام مشابه است و مشکلی در زمینه دارو وجود ندارد.

مجوز بیمارستان ۳۵ تختخوابی شهر زواره صادر شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: مجوز ساخت درمانگاه زواره به عنوان بیمارستان ۳۵ تختخوابی صادر شده است تا مردم از خدمات بهتری برخوردار شوند.

انتهای پیام / کد خبر32433

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار