صبح اردستان

تشکیل انجمن حمایت از معلولان در شهرستان اردستان ضروری است

کدخبر: 32442
آذر ۱۲, ۱۳۹۸ در ساعت ۱۰:۲۶ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تاملی عصر سه شنبه به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان در جلسه بررسی مشکلات معلولان شهرستان اردستان در بهزیستی اردستان اظهار داشت: فرمانداری به عنوان مجری سیاست های کلی دولت و نظام در بخشهای مختلف عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی موضوعات را پیگیری می کند.

وی افزود: یکی از بخشهایی که در شهرستان اردستان مغفول مانده موضوع مشکلات حوزه معلولان شهرستان اردستان است که با توجه به گزارشات جمع بندی شده بهزیستی باید پیگیر مطالبات آنها باشیم و نسبت به جمعیت شهرستان قشر قابل توجه ای هستند.

فرماندار اردستان گفت: با توجه به اینکه بیش از یک هزار و ۱۰۰ معلول در شهرستان اردستان وجود دارد باید انجمن حمایت از معلولان تشکیل شود تا ارتباطشان را با افراد مسئول بیشتر کرده  و نسبت به رفع مشکلشان اقدام کنند و حقوقشان را مطالبه کنند؛ اگر در قالب یک سمن این انجمن ثبت بشود می توان به آنها کمک هم کرد.

وی ابراز داشت: در چهل سال بعد از انقلاب در ارتباط با فرآیند مردمی سازی قوانین و مقررات و نحوه حکومت داری تجربیاتی را کسب کرده ایم اما هنوز با آنچه که بایستی در حد ایده آل خود قرار بگیرد فاصله داریم.

تاملی بیان داشت: یکی از مشکلات کلی کشور موضوع ارتباط سازماندهی شده بدنه اجتماعی با مسئولین است که در تمام قشرها وجود دارد که باید یک سری تشکلها بصورت نخبگان قشر ارتباطشان با مسئولان وصل شود تا از نقطه نظراتشان در راستای برطرف کردن مشکلات استفاده کنیم.

فرماندار اردستان تصریح کرد: مردم در فرایندهای انتخابات نسبت به تعیین اعضای شوراها و نمایندگان و رئوسای جمهور اقدام می کنند ولی در بازه زمانی مسئولیت این افراد به نوعی ارتباط سازماندهی شده با این مجموعه های منتخب قطع می شود و این یکی از گلایه های مردمی است.

وی تاکید کرد: نزدیک انتخابات مسئولین به سراغ مردم می آیند و رأی می گیرند و تا چهارسال بعد خبری از آنها نیست که بر این اساس موضوع این نیست که مردم به شخصی رای دهند تا در هر جایگاهی آن فرد بخواهد اظهار نظر کند و اعمال حاکمیت و تصویب مقررات را داشته باشد، باید فرد منتخب شده ارتباطش را بصورت سازماندهی شده با مردم در طول مسئولیتش حفظ کند که اگر غیر از این باشد نتایج منفی خواهد داشت.