صبح اردستان

۳ نفر از داوطلبین انتخابات مجلس در اردستان رد صلاحیت شدند

کدخبر: 32501
دی ۲۲, ۱۳۹۸ در ساعت ۲:۴۹ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام مهدی رنجبر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به اعلام هیئت نظارت بر انتخابات تهران از تعداد ۲۴ نفر داوطلب نامزدی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان اردستان ۹ نفر انصراف داده و ۷ نفر تایید شدند، تعداد ۵ نفر احراز صلاحیت نشدند و ۳ نفر هم رد صلاحیت شده اند.

وی افزود: افرادی که رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت شده اند باید از ۲۲ تا ۲۶ دیماه به مدت چهار روز نسبت به شکایت خود به نشانی دفتر شورای مرکزی انتخابات در اصفهان اقدام کنند.

رئیس دفتر شورای نگهبان شهرستان اردستان گفت: شورای نگهبان پس از دریافت شکایات داوطلبین تا تاریخ ۱۱ بهمن فرصت دارد به شکایات رسیدگی و نظر قطعی و نهایی خود را به وزارت کشور اعلام کند.

آگهی اسامی نامزدهای تایید شده نهایی ۲۳ بهمن اعلام می شود

وی ابراز داشت: داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تایید شده اند اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد باید از ۱۲ تا ۱۴ بهمن به مدت سه روز شکایات خود را به شورای نگهبان ارائه کنند و شورای نگهبان بعد از بررسی شکایات تا تاریخ ۲۲ بهمن اسامی قطعی داوطلبین را به وزارت کشور اعلام و در تاریخ ۲۳ بهمن آگهی اسامی کاندیداهای تأیید شده توسط وزارت کشور و فرمانداری اردستان منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام رنجبر تصریح کرد: داوطلبان تایید شده از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ بهمن فرصت دارند نسبت به تبلیغات انتخاباتی خود در چهار چوب قانون انتخابات اقدام کنند.

رئیس دفتر شورای نگهبان شهرستان اردستان با بیان اینکه ابلاغ مراتب تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان توسط فرماندار مرکز حوزه انتخابیه اردستان به شکل محرمانه به شخص داوطلب تحویل داده می شود، افزود: هیچ شخص یا رسانه ای حق اعلام عمومی اسامی افراد رد صلاحیت شده را ندارد.

وی تاکید کرد: از این تاریخ به بعد تمامی رسانه های مکتوب و غیر مکتوب، مجازی و غیر مجازی حق انعکاس اسامی، فعالیتها و تصاویر داوطلبین تایید شده یا رد صلاحیت شده را به هر عنوانی «تا زمان تبلیغات رسمی» ندارند و در غیر این طبق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان متخلف با آنان برخورد خواهد شد.

تمامی فعالیتهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای مجازی رصد می شود

حجت الاسلام رنجبر افزود: تمامی فعالیتهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای مجازی و در جامعه رصد می‌شود و تبلیغات زود هنگام داوطلبین و هواداران آنها و رسانه ها خلاف قانون است که با این افراد طبق قانون برخورد خواهد شد و هنچنین تخلفات نامزدها در تأیید صلاحیت آنها نقش خواهد داشت.

رئیس دفتر شورای نگهبان شهرستان اردستان عمل به قانون را مهمترین معیار برای انتخاب افراد شایسته در انتخابات دانست و افزود: به مردم توصیه میکنم معیار و ملاک انتخاب خود را عمل و تبعیت افراد از قانون قرار داده و لازم و ضروری است مجریان و ناظرین انتخابات و همچنین داوطلبین و هواداران آنها و رسانه ها فصل الخطاب فعالیتهای خود را قانون قرار دهند.

وی تاکید کرد: همچنین طبق ماده ۶۵ داوطلبان نمایندگی و طرفداران آنان به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه داوطلبان دیگر نبوده و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلب مورد نظرشان را مطرح کنند و هرگونه هتک حرمت و حیثیت کاندیداهای انتخاباتی برای عموم ممنوع بوده و متخلفین طبق مقررات مجازات خواهند شد.