صبح اردستان

کانون یاریگران زندگی در ۲۰ درصد مدارس استان اصفهان تشکیل می شود

کدخبر: 32510
دی ۲۵, ۱۳۹۸ در ساعت ۳:۰۴ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، مریم ژاله در گفت و گو یی اظهار داشت: حوزه کاری اداره مراقبت آموزش و پرورش در چند محور همچون پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سپس آموزش قرار داده شده است.

وی افزود: برنامه های آموزشی در موضوع توانمند سازی برنامه‌های متنوعی است و همچون آموزش پیشگیری رشدمدار متناسب با سن دانش آموزان در هر مقطع سنی انجام می‌شود به نوعی که دانش آموزان مراقبت های زندگی را آموزش می بینند.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما توانمندسازی همزمان دانش آموزان، والدین و همکاران فرهنگی است که در سرفصل های آموزشی آموزش و پرورش قرار گرفته است.

آموزش فضائل اخلاقی و توانمندسازی از محورهای جدید آموزشی است

وی ابراز داشت: امسال محور جدیدی به آموزش اضافه شده و آن فضائل اخلاقی و توانمندسازی همکاران است که برنامه ای هم که در شهر زواره اردستان انجام شد از همین ایده گرفته شده است و با بهره‌گیری از الگو و رفتار شهیدسلیمانی این بحث‌ها و فضاها را به دانش‌آموزان و همکاران آموزش بدهیم.

ژاله بیان داشت: یکی از حوزه های کاری ما ترویج نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که در آن برنامه های متنوعی همچون نمایشگاه سیار پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جشنواره نوجوان سالم و طرح یاریگران زندگی دیده شده و در این طرح که سال اول است در ۲۰ درصد مدارس تشکیل کانون یاریگران زندگی را خواهیم داشت.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: در قانون یاریگران زندگی دو هدف عمده آموزش داده می‌شود و سفیران پیشگیری که به شکل متمرکز آموزش می بینند می توانند آموزش ها را به مدارس خود انتقال دهند.

وی افزود: مدیران و معلمان بایدامید به آینده را در دانش آموزان تقویت کرده و با توجه به فرصت‌های شغلی زیادی که فقط در آموزش و پرورش ایجاد می‌شوند، آنها را نسبت ادامه تحصیل و شغل آینده امیدوار کنند.