پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی:

پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیازمند مشارکت مردمی است

نماینده مردم اردستان در مجلس با بیان اینکه از دولت درخواست داریم تا تعطیلی ایام عید به منظور کاهش مسافرت تا دو روز کاهش پیدا کند، گفت: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیازمند…

به گزارش صبح اردستان، حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با اردستان سلام، اظهار داشت: ویروس کرونا که از کشور چین به ایران وارد شده و در همه جا گسترش پیدا کرده ویروس خطرناکی است که نیمی از جهان را درگیر خود کرده است و حدود یک ماه نیز کشور ایران را تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: مردم باید موضوع را جدی‌تر گرفته و متأسفانه در کشور ما سرعت انتشار آن زیاد است و با توجه به اینکه مدارس تعطیل شده و ادارات نیمه تعطیل و مراسم‌ها و تجمعات نیز تعطیل شده است باید توجه کنیم که یکی از رفتارهایی که ما می‌توانیم انجام دهیم آن است در اماکن اجتماعی و تجمعات کمتر شرکت کنیم و بیشتر در خانه بمانیم و از سرعت انتقال ویروس کم کنیم.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ویروس کرونا ناشناخته بوده و درمان مشخصی برای آن وجود ندارد و برای  افراد مسن هم بسیار خطرناک بوده و شهرستان اردستان با توجه به مناطق روستایی که کهولت سن دارند با خطر بیشتری مواجه هستند و می‌طلبد در ایام عید توجه داشته باشند و افراد خارج شهرستان کمتر ورود پیدا کنند.

وی ابراز داشت: با تماسی که با وزیر بهداشت انجام گرفت از این مقام خواستم تا از دولت بخواهند ایام عید را از پنج روز به یکی دو روز کاهش دهند تا مردم کمتر سفر کنند که اگر کمتر شود می‌توانیم جلوی انتشار این بیماری را بگیریم.

طباطبایی‌نژاد ضمن تاکید بر ماندن شهروندان در منازل به منظور پیشگیری از شیوع کرونا بیان کرد: توصیه می‌کنیم از مردم و همشهریان اردستانی که کمتر از خانه خارج شوند و از بیرون هم سعی کنند وارد شهرستان اردستان نشوند و مسافرت‌ها را به بعد موکول کنند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از کادر درمانی بیمارستان شهید بهشتی اردستان که در خط مقدم این پیکار قرار دارد تشکر می‌کنیم و از خیران و مردم  که کمک‌های نقدی و غیر نقدی انجام می‌دهند نیز باید ویژه تشکر کرد.

وی ضمن اشاره به حضور پررنگ بسیجیان در عرصه‌های مختلف تاکید کرد: به افراد بسیجی، حوزوی و موکب‌های امام حسین(ع)  که به صورت خودجوش اقداماتی را انجام می‌دهند خسته نباشید گفته و از مردم می‌خواهیم که در اجتماعات کمتر حضور پیدا کنند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه شهرستان اردستان پراکندگی زیاد دارد و کنترل کمی مشکل است، افزود: اگر مردم هر منطقه بخواهند می‌توانیم این کار را انجام دهیم و با توجه به اینکه مسدود کردن همه خروجی‌ها و ورودی‌ها میسر نیست باید از وجود مردم استفاده کرد و هر خانواده‌ای از بستگانشان بخواهند که در ایام عید به شهرستان اردستان سفر نکنند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان اردستان ۱۰۰ کیلومتر جاده ترانزیت دارد و با وسعت روستاها امکان کنترل ورود و خروج میسر نیست، اما محدودیت‌هایی که در آینده انجام خواهد شد و برنامه‌ریزی که صورت گرفته به مرحله اجرا درمی‌آید.

طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: از تمام مسئولان شهرستان و مسئولان بخشی که تاکنون کمک کرده‌اند می‌خواهیم بیشتر کمک کرده و از همه مردم که به نوعی کمک می‌کنند عاجزانه می‌خواهیم برای کاهش سرعت انتقال این بیماری تلاش کنند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی حدود نیمی از کشورها دچار این بیماری شده باید به جای اینکه از بُعد سیاسی آن به موضوع نگاه کنیم بیشتر بُعد بهداشتی آن را در نظر گرفته و برای درمان آن همه تلاش کنیم.

انتهای پیام / کد خبر32642

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار