پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
صبح اردستان گزارش می دهد/

اردستان توسط ارتش ضدعفونی می‌شود؛ بهبود ۲۰ بیمار مشکوک به کرونا

اردستان توسط ارتش ضدعفونی می‌شود و با اقدامات صورت گرفته ۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در این شهرستان بهبود پیدا کردند.

به گزارش صبح اردستان، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کل کشور و همچنین شهرستان اردستان این ویروس ناشناخته هر روز بر پیشرفت خود افزوده و روزانه جان افراد زیادی را می‌گیرد که در این راستا همکاری مردم با مسئولان بهداشتی به‌منظور کنترل این ویروس و قطع زنجیره آن کاری بس ضروری و لازم است.

مسئولان شهرستان اردستان در این راستا از ابتدای شروع پیدایش این ویروس کارهای پیشگیرانه‌ای را در کل این شهرستان انجام دادند که فعالیت نیروهای بسیجی، هلال احمر و شبکه بهداشت و همکاری شهرداری‌ها در این زمینه بدون وقفه ادامه داشته که در این راستا فعالیت‌های قابل توجهی توسط نهادهای مختلف انجام شده است.

حمیدرضا تاملی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن اشاره به فعالیت‌های انجام شده اظهار داشت: اقدامات شاخصی در چند روز گذشته انجام شده که می‌توان به استقرار ایستگاه پایش سلامت در ۹ نقطه مبادی شهرستان اردستان اشاره کرد که با کمک بسیج، هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان مستقر شده و با ۶۲ نفر موضوع کنترل تب و علائم افراد ورودی چک می‌شود.

وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد مرکز نقاهتی در شهدستان اردستان افزود: اقداماتی برای راه‌اندازی نقاهتگاه انجام شده که در این زمینه با مجوزی که از ستاد کرونای استان اصفهان گرفته شد خوابگاه یکی از مدارس شهرستان اردستان در اختیار بیمارستان شهید بهشتی اردستان قرار گرفته شده است.

فرماندار اردستان گفت: این نقاهتگاه در حال آماده شدن است تا از روز شنبه دوم فروردین بتوانیم بیمارانی که بهبود پیدا کرده‌اند در آن مرکز مستقر کنیم و با موافقت علوم پزشکی اصفهان تعداد هشت کمک پرستار به جهت کمک به کادر درمانی بیمارستان شهید بهشتی اضافه کنیم که از این تعداد چهار نفر در نقاهتگاه به‌کارگیری می‌شوند.

وی ابراز داشت: نقاهتگاه ایجاد شده در مرحله اول برای ۵۰ نفر در نظر گرفته شده است و قابل افزایش است و بیماران ترخیص شده از بیمارستان نیز به مدت دو هفته در این نقاهتگاه نگهداری می‌شوند و ادامه درمانشان در این مکان دنبال می‌شود که چهار کادر درمانی و روزی سه نفر نیروی خدماتی و سرپرست پرستارهای بیمارستان بر کار آنها نظارت دارند.

تاملی گفت: با پیگیری‌هایی که به عمل آمده دکتر جوادی که دستیار ویژه استاندار اصفهان در مدیریت کرونای این استان و متخصص عفونی نیز هستند از امروز ۲۹ اسفند در شهرستان اردستان تا پایان تعطیلات نوروز حضور دارند تا کارهای درمانی شهرستان اردستان از نزدیک رصد و نظارت میدانی انجام شود.

فرماندار اردستان تاکید کرد: با پیگیری‌ها و مصوبات کرونای استان اصفهان از ارشد نظامی آجا در این استان درخواست کردیم که ارتش یک عملیات گندزدایی و ضد عفونی در شهر اردستان انجام دهند که مورد موافقت قرار گرفته و بعد از بادرود به زودی در اردستان حضور پیدا خواهند کرد.

وی ابراز داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که شبکه بهداشت اردستان انجام داده است و در قرارگاه حضرت سجاد(ع) انجام شده، هلال احمر و بهزیستی موضوع غربالگری مردم و اخذ شرح حال مردم شهرستان اردستان در خصوص علائم کرونا در چند روز گذشته بیش از ۵۰ درصد از مردم ۴۲ هزار نفری شهرستان اردستان در این طرح مشارکت داشته‌اند و در سامانه ثبت نام کرده‌اند که امیدواریم تا در چند روز آینده بتوانیم این پوشش را صد در صدی انجام دهیم و هم نسبت به پیگیری وضعیت افرادی که شرایط آنها وخیم باشد اقدام کنیم.

تاملی افزود: آنچه که نمودارها نشان می‌دهد این بیماری بین ۱۵ تا ۲۰ فروردین به اوج خود خواهد رسید و بعد از اجرای کامل طرح غربالگری می‌توانیم بگوییم که چند درصد مردم شهرستان درگیر این بیماری شده‌اند و در گزارشات که دریافت می‌شود مطرح شده که ۵۰ تا ۸۰ درصد مردم درگیر این بیماری خواهند بود.

فرماندار اردستان بیان کرد: بعضا اخباری مطرح می‌شود که در دو روز گذشته مورد مثبتی در شهرستان اردستان نداشته‌ایم و آن به جهت نیامدن جواب تست‌ها از استان اصفهان است که نمی‌توان به این آمار استناد کرد و بگوییم این بیماری متوقف شده است.

وی تاکید کرد: نگرانی از حضور غیر ساکنین شهرستان اردستان را داریم که این موضوع هم در رسانه‌ها اعلام شده و انتظار داریم مردم رعایت کنند و امیدوار بودیم با این فتوایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد سفر دادند و گفتند حکم مسافران این است که نمازها باید کامل خوانده شود حداقل افراد مومن و متشرع بیشتر رعایت کنند و به سفر نروند.

حسن ذبیحی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: تاکنون ۶۷ بیمار مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان شهید بهشتی اردستان بستری شدند که نتایج آزمایش ۲۶ مورد مثبت، ۱۹ بیمار منفی و آزمایش ۲۰ نفر هنوز اعلام نشده و خوشبختانه تاکنون ۲۰ نفر از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: نظریه علمی این است که از جسد بیمار کرونایی هیچ گونه بخار ویروس خارج نمی‌شود و ویروس کرونا فقط از طریق ترشحات تنفسی مانند عطسه و سرفه انتقال می‌یابد و بیشتر باید نگران افراد زنده بود تا مُرده و اگر تاکید داریم شهروندان در تجمعات و مراسمات حضور نداشته باشند به‌دلیل قطع زنجیره انتقال این بیماری از فردی به فرد دیگر است.

ذبیحی بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد از کسانی که دچار بیماری کرونا می‌شوند بی‌علامت هستند و فقط ۲۰ درصد افراد علامت بیماری کرونا را دارند و برای اینکه بتوانیم کرونا را شکست دهیم عاجزانه نیاز به همراهی مردم داریم که در سامانه خود ارزیابی بیماری کرونا به آدرس salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان بگفت: ویروس خطرناک کرونا غریب و آشنا، پیر و جوان، فقیر و غنی نمی‌شناسد، اگر توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، قربانی کرونا می‌شویم و خیلی از خانواده‌ها به هشدارهای پزشکان توجه کردند و برای سلامتی خود و خانواده از خانه بیرون نرفتند اما متأسفانه بعضی از خانواده‌ها هنوز این بیماری را جدی نگرفته اند.

ذبیحی تبیین کرد: شبکه بهداشت و درمان علائم خطر بیماری کرونا شامل تنگی نفس، تب و سرفه را قبلا آموزش داده است و توصیه می‌شود کسانی که این علائم را دارند به بهانه اینکه بیمارستان آلوده است خود را در خانه قرنطینه نکنند چون مقاومت در خانه بیهوده است و کسانی که از بابت بیمارستان ناراحت هستند بهترین روش این است که به مرکز بیمار حاد تنفسی مراجعه کنند تا قبل از اتفاقات ناگوار مورد غربالگری قرار گیرند.

رضا دهقانی مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان اردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به نگرانی مردم در مورد کرونا و آب شرب مصرفی باید اعلام کنیم آب شرب در اردستان مشکل خاصی ندارد و با اطمینان اعلام می‌کنیم که آب سالم است و روزانه شبکه‌های آب‌رسانی تحت آزمایش قرار می‌گیرد و به صورت مکرر کنترل می شود.

وی افزود: سختی آب اردستان در حال حاضر در وضعیت مطلوبی قرار دارد و هر کسی ادعایی بر ناسالم بودن آب دارد، اسناد آن را به این اداره ارسال تا مورد بررسی قرار گیرد و در حال حاضر با تاکید مسئولان اردستان تمامی شیرهای برداشت آب در شهرستان بسته است و بیش از ۷۰ درصد آب شرب مصرفی از اصفهان تامین می‌شود و مابقی با آب چاه مخلوط می‌شود که به همین دلیل کیفیت و طعم آب مثل قبل نیست.

انتهای پیام / کد خبر32656

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار