صبح اردستان

خانه‌های تاریخی ابوطالبی در زواره اردستان مرمت می‌شوند

کدخبر: 32865
خرداد ۱۶, ۱۳۹۹ در ساعت ۳:۳۳ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، رئیس میراث فرهنگی و صنایع گردشگری اردستان اظهار داشت: یکی از دوستداران فرهنگ و هویت ملی و اسلامی کشور عزیزمان ایران که همیشه از میراث کهن سرزمین عزیزمان در مجامع مختلف حمایت قلبی و لسانی داشته است با خرید سه خانه مخروبه اقدام به مرمت این خانه‌ها کرده است.

مهدی مشهدی افزود: یکی از این خانه‌ها خانه‌ای بسیار زیبا و ارزشمند به نام خانه ابوطالبی است که به شماره ۳۱۹۰۲ در تاریخ دی‌ماه ۹۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و این خانه در شهر زواره و در بافت تاریخی شهر زواره اردستان بوده و در بافت تاریخی و در محله‌ای به نام مسجد پامنار قرار دارد.

  وی گفت: خانه دیگر خانه ثریا است که در مجاورت خانه ابوطالبی است و خانه سوم در مجاورت خانه ثریا قرار دارد که برآورد می‌شود هزینه مرمت این خانه‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال باشد که طی تفاهم‌نامه با مالکان خانه‌های ثبتی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی طی سال ۹۸ به آنان کمک مالی شده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه مرمت خانه ثریا به پایان رسیده و مرمت خانه ابوطالبی در حال اجرا است که طبق جدول زمان‌بندی تا پایان امسال این خانه نیز مرمت و به عنوان یک اقامتگاه سنتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و این خانه بسیار ارزشمند تعداد ۱۰ اتاق، یک سالن سفره‌خانه و یک آشپزخانه و حیاط و حمام قدیمی و هشتی دارد.