صبح اردستان

طرح نظارت بر حفظ وضعیت سفید کرونا در اردستان تهیه شود

کدخبر: 32875
خرداد ۲۰, ۱۳۹۹ در ساعت ۱۱:۴۸ ق.ظ

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تأملی عصر دوشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان اردستان در فرمانداری اظهار داشت: راه اندازی ستاد کرونا در شهرستان اردستان از ابتدا با هدف تضمین حفظ سلامت مردم بوده و این موضوع هم اکنون در اولویت قرار دارد.

وی افزود: همچنان اعتقاد داریم که مرجع داوری در خصوص بایدها و نبایدهای نظام سلامت مربوط به شبکه بهداشت و درمان است و باید مطابق با دستورالعمل‌های قانونی که وضع می‌کنند کارها را پیش ببریم و کوتاهی یا غفلت از آن منجر به وضعیت نامطلوب خواهد شد.

فرماندار اردستان گفت: موضوع پیشگیری از بیماری کرونا اگر ساده گرفته شود شاهد موج دوم بیماری در سطح کشور و همچنین در سطح شهرستان اردستان خواهیم بود؛ مردم برای کنترل بیماری بهترین گزینه هستند تا با رعایت مسائل بهداشتی این زنجیره را قطع کنند.

وی ابراز داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان باید ظرف ۴۸ ساعت طرحی را تصویب کند تا نظارت بر حفظ وضعیت سفید کرونا در شهرستان توسط ادارات عضو ستاد کرونا انجام و کانون‌هایی که ریسک پذیری دارند شناسایی و بررسی شود.

تأملی بیان کرد: در طرح پیشنهادی باید از افراد مسئولیت تمامی پروتکل‌ها و ابلاغیات بهداشتی خواسته شود تا با نظارت خود آن را به خوبی اجرا کنند و روند اجرایی این طرح هر هفته به فرمانداری انعکاس داده شود.

فرماندار اردستان تصریح کرد: موضوعات برگزاری مراسم‌ها و دفن اموات و همچنین بازار روز، پمپ بنزین، بانک‌ها و مساجد باید در این بسته پیشنهادی لحاظ شود تا شاهد اوج و پیشرفت این بیماری در سطح جامعه نباشیم.

۶مورد ابتلای مثبت به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در اردستان شناسایی شد

در ادامه این جلسه حسن ذبیحی اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت فعلی شهرستان اردستان از نظر ابتلاء به کرونا سفید است اما در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیص شش مورد زن و مرد از سن ۲۱ تا ۶۱ ساله در شهرستان اردستان شناسایی شده است.

وی افزود: با شناسایی این افراد مجموع بیماران کووید ۱۹ در شهرستان اردستان به ۱۴۴ نفر رسید و تا کنون ۱۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده اند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان با اشاره به اینکه تاکنون ۶۶۰ مورد آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در شهرستان اردستان انجام شده است، تاکید کرد: افزایش تردد و شلوغی‌ها و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از وسایل ایمنی و پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا در بسیاری از نقاط شهرستان موجب نگرانی کادر درمانی درباره تأمین این مواد بهداشتی در آینده شده است.