صبح اردستان

مسجد جامع زواره مجهز به دوربین مداربسته و پایش تصویری شد

کدخبر: 32877
خرداد ۲۰, ۱۳۹۹ در ساعت ۱۱:۵۱ ق.ظ

به گزارش صبح اردستان، مهدی مشهدی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی اقدامات حفاظتی و برطرف شدن یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان و دوست‌داران میراث فرهنگی در مورد بناهای شاخص شهرستان اردستان یکی از مهمترین این آثار شهرستان مسجد جامع زواره است.

وی ضمن اشاره به اهمیت حفظ و حراست از ابنیه‌های تاریخی از راه‌های مختلف افزود: به دلیل اهمیت این موضوع مسجد جامع شهرستان اردستان به دوربین‌های مداربسته مجهز و پایش تصویری مستمر از این مجموعه بسیار ارزشمند صورت گرفت چراکه این آثار سرمایه ملی محسوب می‌شوند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان گفت: مسجد جامع زواره شهرستان اردستان که به عنوان اولین مسجد چهار ایوانه در جهان اسلام شناخته می‌شود به شماره ۲۸۳ به تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۱۵ درفهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی ابراز داشت: مسجد جامع زواره با داشتن کتیبه‌ها و محراب گچ بری شده متعلق به دوره سلجوقیان و مناره و شبستان از آثار فاخر فرهنگی و معماری شهرستان اردستان و حتی از آثار شاخص در کشور محسوب می‌شود که نیاز به پایش تصویری مستمر برای این بنای ارزشمند لازم بود.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان بیان کرد: حفاظت از این بنای شاخص دغدغه همه دوستداران میراث فرهنگی بود که در این راستا با اعتباری حدود یک میلیارد ریال این مسجد به دوربین‌های مداربسته مجهز شد و امید است با تامین اعتبار در آینده نزدیک سایر بناهای شاخص شهرستان به دوربین مداربسته مجهز شوند.