پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

بخش کشاورزی اردستان با رویکردهای علمی در دنیا فاصله زیادی دارد

فرماندار اردستان گفت:موضوعی که بسیار مهم به نظر می‌رسد این است که ما در بخش کشاورزی فاصله زیادی داریم با رویکردهای علمی که در دنیا انجام می‌شود.

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تاملی ضمن اشاره به ایجاد گلخانه با ظرفیت ۱۳۰هزار نهال در اردستان اظهار داشت: موضوعی که بسیار مهم به نظر می‌رسد این است که ما در بخش کشاورزی فاصله زیادی داریم با رویکردهای علمی که در دنیا انجام می‌شود و اتفاقی که در منطقه اردستان صورت گرفته آن است که بر روی لبه تکنولوژیکی تولید این کار در سطح کشور صورت پذیرفته که بسیار برای منطقه مفید خواهد بود.

فرماندار اردستان گفت: کاری که در این گلخانه انجام می‌شود منطبق با جدیدترین و آخرین روش‌هایی است که در حوزه تولید نهال گواهی شده در سطح دنیا در حال تولید است و خوبی این کار این است که از مرحله کشت بافت و پایه نهال تا مرحله تولید جوانک در اختیار این گلخانه است.

وی ابراز داشت: این گلخانه قادر خواهد بود نیاز باغ‌داران علاقه‌مند در ارقام پر محصول و عاری از بیماری محصولات باغی را تامین بکنند و با توجه به تاکیدات اقتصاد مقاومتی و شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد تمام دغدغه‌ها را در این پروژه محقق شده می‌بینیم.

تاملی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ میلیون نهال در سطح کشور تولید می‌شود که از این میزان فقط دومیلیون نهال آن گواهی شده دارای اصالت بوده و تضمین بدون بیماری است که ما تا رسیدن به آن عدد  یک بازار بسیار خوب و قابل توسعه و رشد داریم تا توسط جهاد کشاورزی و برنامه‌ریزی دقیق‌تر شود تا با ترغیب سرمایه‌گذاران در این بخش بتوانیم اردستان را به کانون تولید نهال  گواهی شده در سطح کشور تبدیل شود.

فرماندار اردستان تاکید کرد: از سال گذشته تسهیلاتی با نرخ ۹ درصد را برای گسترش و ایجاد گلخانه و توسعه آن با توجه به سیاست‌هایی که در بخش تامین امنیت غذایی در کشور وجود دارد، اختصاص داده شد که این مهم در دستور جهاد کشاورزی قرار گرفت و گلخانه‌های کوچک مقیاس حداقل ۳۰۰ متری را مجوز داده و برای آن ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات می‌دهند.

وی ضمن اشاره به تسهیلات مدنظر در حوزه ایجاد گلخانه اعلام داشت: جدیدا برای هر متر مربع ۲۵۰هزار تومان تسهیلات در نظر گرفته می‌شود که از ۳۰۰ متر شروع می‌شود و در اردستان پروانه ۳۵ گلخانه مقیاس کوچک دریافت شده و با بهره‌برداری سه مورد از آن‌ها ۱۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام / کد خبر32904

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار