جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

تحریم‌های اخیر نسبت به گذشته بسیار سخت‌تر است

معاون رئیس جمهور گفت: تحریم‌های اخیر نسبت به گذشته بسیار سخت‌تر است.

به گزارش صبح اردستان، محمد باقر نوبخت شامگاه جمعه در جلسه بزرگداشت شهدای هفتم تیر در مسجد جامع شهرستان اردستان ضمن اشاره به وقایع رخ داده در تیرماه اظهار داشت: رخداد هفتم تیر را که غم‌انگیزترین رخداد است را هرگز فراموش نمی کنیم.

وی افزور: در حادثه هفتم تیر ۷۲ تن از مسئولان کشور در خاک و خون غلتیدند و چند روز قبل از آن مقام معظم رهبری مورد ترور واقع شدند؛ اینگونه حادثه‌ای برای هیچ کشوری رخ نداده و دستان ناپاک منافقبن این عزیزان را از ما گرفتند و هدفشان حضرت آیت‌الله خامنه ای بود که موفق نشدند.

وی با بیان اینکه هدف دشمن از نفوذ ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود، ابراز داشت: افرادی در سال ۶۰ در انقلاب نفوذ کردند که توانستند این حادثه را انجام دهند و هنوز هم دنبال ضربه زدن هستند؛ نسل جوان باید از این‌گونه اتفاق‌ها درس بگیرند همانطور که بعد از این هم اتفاق‌های دیگری هم وجود داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: منافقان هنوز برای از بین بردن انقلاب و کشور برنامه دارند هماهنگونه که در آن زمان قصد و هدفشان نابودی نظام بود؛ منافقان در آن زمان جوخه‌های اعدام و دادگاه‌های انقلابی تشکیل می‌دادند و الان هم اگر فرصت کنند به پیکره نظام حمله خواهند کرد.

نوبخت با بیان اینکه قضا و قدر خداوند بر بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، افزود: شرق و غرب در آن زمان جمع شدند تا نظام نوپای انقلاب اسلامی را از بین ببرند اما چون خدا نمی‌خواست موفق نشدند؛ دشمنان با ترورها و از بین بردن شخصیت‌ها نتوانستند کشور را از بین ببرند و آن را ساقط کنند.

وی با بیان اینکه در کجا سراغ داریم که رئیس جمهور و نخست وزیر یک کشور را باهم به شهادت برسانند، تصریح کرد: ما آنچه وظیفه است باید به خاطر خون‌های ریخته شده انجام دهیم تا مردم در مشکلات به سر نبرند؛ منافقان و آن‌هایی که به کشور خود حمله می‌کنند باطل هستند و حتی نتوانستند توبه کنند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه اخیر نسبت به سال‌های گذشته بسیار سخت‌تر بوده است، تصریح کرد: تمام تهدیدها و تحریم‌های سال ۹۷ و ۹۸ سخت‌تر از سال۹۱ است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه فروش نفت را نسبت به سال‌های قبل بسیار کاهش داده‌ایم و در واقع نفت در برابر غذا فروخته می‌شود، ابراز داشت: باید تلاش کنیم تا با دست خالی  تمام کمبودها، سختی‌ها و مشکلات را برطرف کنیم و در این زمینه باید مدیریت کنیم.

نوبخت با بیان اینکه انتقادات را به جان می‌خریم چرا که می‌خواهیم برای مردم کار کنیم، تبیین کرد: ما وجب به وجب خون دادیم تا توانستیم دشمن را در جبهه‌ها عقب برانیم تا امروز بتوانیم قوی باشیم؛ امروز فرزندان شما در نظام جمهوری اسلامی در دل اتم نفوذ کردند تا به شکل صلح‌آمیز در خدمت مردم باشند.

انتهای پیام / کد خبر32963

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار