صبح اردستان

جهش تولید در اردستان با ارتقای فرهنگ کار محقق خواهد شد

کدخبر: 32966
تیر ۱۰, ۱۳۹۹ در ساعت ۹:۳۷ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تأملی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردستان اظهار داشت: نقش فرهنگ عمومی در مدیریت بیماری کرونا بسیار مؤثر خواهد بود؛ از ابتدای این بیماری مردم در خط مقدم بودند که با همکاری بیشتر در این زمینه می‌توانیم به موفقیت در مهار بیماری برسیم و در این راستا نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

وی افزود: راهکارهای کاهش آسیب‌های کرونا بر فرهنگ عمومی باید مورد بررسی قرار گیرد تا آثار منفی آن را که بر فرهنگ مردم همچون صله رحم تأثیر گذاشته برطرف کنیم.

فرماندار اردستان گفت: موضوع جهش تولید بر حوزه اقتصادی ناظر است و بر این تمام حلقه‌هایی که در این جهش می‌تواند مؤثر باشد باید در نقشه راه اقتصادی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی ابراز داشت: در بخش جهش تولید یک سری وظایف به عهده دستگاه‌ها و ارگان‌هایی است که در موضوع کسب و کار فعالیت دارند اما اگر بخواهیم جهش تولید به واقع در اردستان محقق شود نیازمند ارتقای فرهنگ کار هستیم که می‌تواند در تمام حوزه‌های صنعتی، معدن، گردشگری و صنایع دستی محقق شود.

با راه اندازی واحدهای صنعتی در اردستان نگران تأمین نیروی کار خواهیم بود

تأملی بیان داشت: در شهرستان اردستان فقط به اندازه واحدهای صنعتی در آستانه بهره برداری نگران تأمین نیروی آن هستیم و با توجه به اینکه قرار است سه پروژه بزرگ که در شهرستان آغاز شود ارتقای فرهنگ کار کمک می‌کند تا مردم از اشتغال در این نوع پروژه‌ها استقبال کنند.

فرماندار اردستان بیان کرد: موضوعی که نگران کننده است اینکه نیروهای جدید الورود ادارات و کارخانجات همه دنبال راحتی کار هستند و باید فرهنگ سازی درست در این ارتباط مورد توجه ائمه جمعه و جماعت، دانشگاه‌ها و شهرداری باشد چراکه اگر این موضوع برطرف نشود شاهد در دست گرفتن بازار کار شهرستان در دست غیر بومی‌ها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در ارتباط با فعالیت مدیرانی که در گلوگاه‌های فرآیند اقتصادی و تولیدی شهرستان اردستان مستقر و معمولاً دچار بعضی ضعف‌ها و سستی‌ها و یا دارای عدم جدیت در کار هستند باید تجدید نظرهایی انجام شود.