جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
مدیرکل کتابخانه های استان اصفهان:

استان اصفهان بیشترین کتابخانه‌های عمومی کشور را دارد

مدیرکل کتابخانه های استان اصفهان ضمن اشاره به کسب رتبه اول کشوری کتابخانه‌های استان در تمامی سرانه‌ها گفت: اصفهان بیشترین کتابخانه‌های عمومی کشور را دارد.

به گزارش صبح اردستان، امیر هلاکویی شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی بیشتر در حوزه کتاب و کتابخوانی در شهرستان اردستان اظهار داشت: جهت تعمیر و بازسازی شش کتابخانه عمومی شهرستان اردستان ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی ضمن درخواست از ورود خیران به ساخت و تجهیز کتابخانه در استان اصفهان به ویژه شهرستان اردستان افزود: بر اساس چشم‌انداز، اردستان نیازمند احداث یک کتابخانه استاندارد است که ساخت آن ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که کمک خیران و‌ مسئولان را می‌طلبد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان ضمن اشاره به تعدد کتابخانه در استان اصفهان و بیشترین میزان کتابخانه در میان استان‌های کشور گفت: در سطح استان اصفهان ۳۰۰ کتابخانه وجود دارد و بیشترین تعداد کتابخانه را در سطح کشور در این استان قرار دارد.

وی ضمن اشاره به آمار و ارقام فعالان کتابخانه‌های استان اصفهان ابراز داشت: سه میلیون جلد کتاب در طول سال نزد مردم داده می شود و ۵۵۰ هزار نفر عضو عادی و فعال با سه میلیون و ۸۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان اصفهان وجود دارد و از این رو کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در همه سرانه‌ها رتبه اول را در کشور دارد.

مدیر کل کتابخانه‌های استان اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخانه رضوی با همکاری وزارت ارشاد، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و نهاد کتابخانه افزود: تا کنون ۹۵هزار نفر در این جشنواره شرکت‌کننده داشتیم و رتبه اول کشور را داریم و تا پایان تیرماه فرصت شرکت وجود دارد.

هلاکویی ضمن اشاره به برگزاری جشنواره‌های کتاب در استان اصفهان تصریح کرد: بعد از جشنواره رضوی جشنواره شماره دو نذر کتاب از اوایل مرداد را خواهیم داشت به نحوی سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار جلد کتاب به ارزش سه میلیارد تومان جذب شد.

انتهای پیام / کد خبر32977

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار