پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

کمیته گردشگری در اردستان راه اندازی می شود

فرماندار اردستان گفت: باید بستری آماده شود تا در سه شهر اردستان، زواره و مهاباد با مسئولیت شهرداران و در روستاها با مسئولیت بخشداران کمیته توسعه گردشگری راه‌اندازی شود.

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تاملی ظهر امروز در جلسه توسعه گردشگری اظهار داشت: باید بستری آماده شود تا در سه شهر اردستان، زواره و مهاباد با مسئولیت شهرداران و در روستاها با مسئولیت بخشداران کمیته توسعه گردشگری راه‌اندازی شود و با ابلاغ فرمانداری شروع به فعالیت کنند و با جلسات ماهانه نسبت به موضوع گردشگری فعالیت تازه‌ای را آغاز کنند.

وی ضمن اشاره به مشارکت سمن‌ها در حوزه گردشگری افزود:  با فراخوان سمن‌ها و برگزاری جلسات می‌توان به نتایج خوبی رسید و سپس نتایج آن را در ستاد گردشگری بررسی کنیم و از تجربیات مثبت افرادی که در منطقه هستند می‌توان در یک فضای رقابتی موضوع گردشگری را فعال کرد.

فرماندار اردستان گفت: در موضوع پیگیری پروژه‌های گردشگری در شهرستان اردستان یک حالت نامتمرکزی وجود دارد که می‌توان با حضور مشاور اینگونه طرح‌ها و سازماندهی دقیق در جلسات آتی نسبت به روشن شدن وضعیت آنا اقدام کرد.

وی ضمن اشاره به پیگیری مجدانه پروژه‌های مربوطه به حوزه میراث فرهنگی ابراز داشت: موضوع روشن شدن وضعیت و تغییر مدیر قنات دو طبقه جهانی شهر اردستان و همچنین مدیر بافت تاریخی شهر زواره از طریق مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

تاملی ضمن اشاره به پیگیری تغییر کاربری برخی منازل مسکونی به اقامتگاه گردشگری بیان کرد: مکاتبه‌ای را با اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام خواهیم داد تا مجوز تغییر کاربری‌های خانه های مسکونی به اقامتگاه‌های گردشگری و بوم گردی‌ها را پیگیری کنیم تا شهرداران به راحتی در خصوص آن تصمیم‌گیری کنند.

فرماندار شهرستان اردستان ضمن اشاره به نیازمندی اراده قوی برای حل مشکلات حوزه گردشگری در این شهرستان تاکید کرد: شهرستان اردستان با یک تقویت و اراده داخلی می‌توانند بر مشکلات و مسائل حوزه گردشگری فائق شوند منوط به اینکه در آن منافع عموم دیده شود و دنبال منفعت شخصی نباشیم.

وی ضمن اشاره به نقش شهرداران در توسعه گردشگری شهری تصریح کرد: فرمان کار و توسعه گردشگری در شهرها به دست شهرداران عملی می‌شود و بر همین اساس می‌توانند با تعامل بخشداران و همراهی آنان ضمن برگزاری جلساتی تخصصی در این خصوص به راهکاری دقیق و جامع برسند.

انتهای پیام / کد خبر33000

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار