جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس ثبت احوال شهرستان اردستان:

میزان فوتی‌ها در اردستان ۴۲ درصد افزایش یافته است

رئیس اداره ثبت احوال اردستان ضمن اشاره به کاهش ۶۰ درصدی ازدواج در این شهرستان گفت: میزان فوتی‌ها در اردستان ۴۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش صبح اردستان، ناصر خورسند ظهر امروز در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان اردستان در محل فرمانداری اردستان اظهار داشت: طبق برابر قانون ثبت احوال زمان اعلام ولادت به این اداره ۱۵ روز و مهلت فوت به مدت ۱۰ روز پیش‌بینی شده است و بعد از این مهلت محدودیت قانونی وجود دارد.

وی ضمن درخواست از تعامل هرچه بیشتر ادارت شهرستان اردستان با ثبت احوال افزود: هدف از برگزاری جلسه شورای وقایع حیاتی ثبت به منظور ایجاد تفاهم بین اعضاء و همکاری ارگان‌های مختلف با این اداره است تا اداره ثبت احوال شهرستان اردستان بتواند این مهم را به نحو احسن انجام دهد.

رئیس اداره  ثبت احوال شهرستان اردستان ضمن انتقاد از عدم آمار گزارش فوتی‌ها به ثبت احوال توسط اورژانس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت:  طبق مصوبات قبلی مقرر شده تا اورژانس بیمارستان آمار و گزارش فوتی‌ها را به ثبت احوال اعلام کند که تا کنون این موضوع عملی نشده و می‌خواهیم این موضوع  و همکاری بیشتر انجام شود.

وی با اشاره به آمار ثبت وقایع چهارگانه و کاهش یک نفری آمار ولادت سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته ابراز داشت: آمار ولادت شهرستان اردستان در سه ماهه اول سال جاری ۱۱۴ مورد بوده که نسبت به سه ماه مشابه سال گذشته که ۱۱۵ مورد بوده است رشد منفی یک را نشان می‌دهد.

خرسند با بیان اینکه در سه ماهه سال جاری تعداد ۱۱۶ نفر در شهرستان اردستان فوت کرده‌اند، بیان کرد: این آمار نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشت که ۶۷ مورد فوتی به ثبت رسیده از رشد ۴۲ درصدی برخوردار بوده است؛ در سه ماهه سال جاری ۳۵ مورد ازدواج اردستان ثبت شده که نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته که ۵۶ مورد ازدواج ثبت شده ۶۰ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: تمام ادارات و ارگان‌هایی که در موضوع پیگیری فوت شدگان به نوعی ارتباط دارند همچون شهرداری‌ها و خانه‌های بهداشت روستاها باید آمار فوت شدگان را در اسرع وقت و طبق زمان اعلام شده ۱۰ روز به اداره ثبت احوال شهرستان اردستان اعلام کنند.

انتهای پیام / کد خبر33007

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار