جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس بهزیستی شهرستان اردستان:

مناسب‌سازی ادارات ویژه معلولان پیگیری می‌شود

رئیس اداره بهزیستی اردستان با بیان اینکه مناسب‌سازی ادارات ویژه معلولان پیگیری می‌شود گفت: عدم مناسب‌سازی برخی ادارات اردستان مهمترین مشکل معلولان است.

به گزارش صبح اردستان، محمدعلی مطلب‌زاده ظهر امروز در جلسه کمیته مناسب‌سازی اماکن دولتی در فرمانداری اردستان اظهار داشت: تعدادی از اماکن دولتی شهرستان اردستان در موضوع مناسب‌سازی برای معلولان از رتبه‌بندی خوبی برخوردار نبوده که باید در اسرع وقت نسبت به رفع این‌گونه مشکلات اقدام کنند.

وی مناسب‌سازی ادارات ویژه معلولان را یکی از معیارها در طرح شهید رجایی دانست و افزود: یکی از گزینه‌های ادارات برتر در طرح شهید رجایی استان اصفهان داشتن نمره خوب در موضوع مناسب‌سازی برای معلولان است که این موضوع توسط بهزیستی شهرستان اردستان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

رئیس بهزیستی شهرستان اردستان ضمن ارزیابی تمامی ادارات این شهرستان گفت: با توجه به اینکه ارزیابی ادارات هر ساله انجام می‌شود، در سال جاری نیز از تاریخ ۲۴ خرداد تا ۱۵ تیرماه تمامی ادارات شهرستان اردستان که ۵۴ اداره است مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وی ابراز داشت: مهمترین مشکل معلولان شهرستان اردستان عدم مناسب‌سازی اماکن دولتی و عمومی است که با پیگیری‌های انجام شده موضوع مناسب‌سازی ادارات تا حدودی سر و سامان گرفته و تعدادی هم در حال انجام است که به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.

مطلب‌زاده بیان کرد: ادارات دولتی در موضوع مناسب‌سازی در چهار آیتم درب ورودی، سطح شیب‌دار، سرویس بهداشتی و آسانسور مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت که جمع امتیاز این چهار موضوع ۳۰ امتیاز دارد که در انتخاب ادارات برتر سال توسط استانداری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رئیس بهزیستی شهرستان اردستان تاکید کرد: در ارزیابی انجام‌شده از ادارات شهرستان اردستان در موضوع مناسب‌سازی  به ترتیب ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اردستان، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردستان به عنوان سه اداره برتر معرفی شده‌اند.

محمد تقی کیانی نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه ادارات و ارگان‌های دولتی مناسب‌سازی را به عنوان یک ضرورت به آن نگاه کنند، افزود: اداراتی که در خصوص این موضوع مشکل اعتبار دارند نیازشان را اعلام تا درخصوص برطرف کردن مشکلشان بررسی شود.

وی ضمن اشاره به عدم استانداردسازی در مناسب‌سازی صورت گرفته در ادارات ویژه معلولان افزود: بعضی از ادارات شهرستان اردستان موضوع مناسب‌سازی را انجام داده‌اند اما نشانه‌ای از استانداردسازی در آن‌ها و جود ندارد که باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان اردستان ضمن اشاره به مطالبات جانبازان و معلولان اردستانی گفت: یکی از مطالبات جانبازان و معلولان شهرستان اردستان تشکیل هیئت ورزشی جانبازان است که دستگاه‌های متولی باید نسبت به رفع نیاز آن‌ها در اسرع وقت اقدام کند.

کیانی با بیان اینکه دستگاه‌های برتر در موضوع مناسب‌سازی در شهرستان اردستان مشخص شده است، افزود: باید دستگاه‌های ضعیف در شهرستان اردستان شناسایی شده و با ارسال نامه به ادارات مربوطه نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

انتهای پیام / کد خبر33014

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار