صبح اردستان

هفته دفاع مقدس با برگزاری ۲۰۰ برنامه در اردستان آغاز می‌شود

کدخبر: 33053
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ در ساعت ۵:۲۸ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، سرهنگ مهدی ابراهیمی بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در خصوص بهره برداری از گنجینه‌های دفاع مقدس و ایجاد روحیه جهادی برای تحول و پیشرفت کشور مجریان بسیج اعم از حوزه‌های مقاومت، پایگاه‌های بسیج در طول این هفته اقدام به اجرای برنامه های متنوع می‌کنند.

وی افزود: پایگاه‌های مقاومت بسیج اردستان با هدف حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ انقلابی و ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی اقدام به برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با ۳۰ عنوان می‌کنند.

فرمانده سپاه اردستان گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان اردستان با فضاسازی و نصب بنر در شهر و آذین بندی سردرب حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت و ارسال پیامک به مناسبت هفته دفاع آغاز و همچنین با ایجاد نمایشگاه دفاع مقدس که همراه با تهیه سنگر نمادین جلو درب حوزه‌ها و پایگاه‌ها خواهد بود همراه با برگزاری مراسم تجلیل از شهداء به صورت هر پایگاه و محله یک ضیافت عاشقی و روایتگری رزمندگان و شب خاطره انجام خواهد شد.

وی ابراز داشت: برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوعات دفاع مقدس و گام دوم انقلاب و ویژه محرم و صفر و تهیه وصیت نامه شهدای محله‌ها و پخش در شبکه‌های اجتماعی بسیج و همچنین دعوت از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در مساجد و تکریم از آن‌ها انجام خواهد شد.

سرهنگ ابراهیمی بیان کرد: اجرای مسابقات فرهنگی و مسابقه عکاسی از محرم و دفاع مقدس و شرکت در مراسم زنگ مهر و مقاومت مدارس و دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و استفاده از راویان جنگ در مدارس و بازگویی خاطرات و شناسایی دانش‌آموزان محروم و کمک از بسیج سازندگی جهت رفع مشکلات آن‌ها انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه اردستان تاکید کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج در خصوص تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه و بسته‌های معیشتی و بسته‌های کمک آموزشی دانش‌آموزان محروم اقدام خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اکران فیلم‌های جشنواره عمار و همچنین کلیپ شهداء و دفاع مقدس در پایگاه‌ها و مساجد و شبکه‌های فضای مجازی و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران بالای ۷۰ درصد ادامه خواهد داشت و سپس رژه موتوری و غبارروبی و عطر افشانی از قبور مطهر شهدا انجام خواهد شد.