شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان:

ساخت سرای سالمندان نیاز اصلی شهرستان اردستان است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: ساخت سرای سالمندان نیاز اصلی شهرستان اردستان است و از مردم می خواهیم در ساخت این مجموعه مشارکت کنند.

به گزارش صبح اردستان، حسن ذبیحی ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته سالمند اظهار داشت: با توجه به بزرگداشت هفته سالمند و همچنین وجود بیماری کرونا با هماهنگی ادارات درگیر موضوع برنامه‌های متنوعی برای سالمندان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران یکی از کشورهایی است که به سمت پیری حرکت می‌کند، تاکید کرد: طبق آمار هفت هزار و ۹۰۳ نفر سالمند در اردستان شناسایی شده که ۱۸.۴ درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه شهرستان اردستان به عنوان پیرترین شهر استان لقب گرفته است. گفت: بیش از ۹۰ درصد از سالمندان شهرستان مورد غربالگری قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: از آمار یک هزار و ۷۲۸ نفری کل شهرستان که تست کرونا گرفته شده است ۵۷۷ نفر سالمند هستند و ۱۵۹ نفر از آنها کرونا مثبت بوده‌اند.

تعداد ۱۷۶۸ نفر از سالمندان اردستان دارای دیابت هستند

وی افزود: طبق آماری که در سامانه سیب شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان ثبت شده است، تعداد ۹۰۳ نفر از سالمندان دارای بیماری قلبی عروقی، سه هزار و ۶۶۵ نفر هم دارای فشار خون بالا و تعداد یک هزار و ۷۶۸ نفر دارای دیابت هستند.

ذبیحی همچنین با اشاره به وجود سالمندان زیادی که امکان نگهداری آنها در منزل با مشکلاتی مواجه است، بیان داشت: ساخت سرای سالمندان نیاز شهرستان اردستان است که خیران و مردم اردستان می‌توانند به منظور تکمیل ساختمان در حال ساخت سالمندان اردستان مشارکت کنند.

انتهای پیام / کد خبر33063

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار