صبح اردستان

خط قرمز ما حمایت از تولیدکنندگان است/بررسی مقصران احتمالی پلمب کارخانه فرش اردستان

کدخبر: 33067
مهر ۱۰, ۱۳۹۹ در ساعت ۹:۱۲ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، میثم زالی بعد از ظهر امروز در بازدید از یک کارخانه فرش در اردستان اظهار داشت: کارخانه فرش اردستان واقعا سرنوشت غم‌انگیزی دارد و این کارخانه در سال ۸۹ تا ۹۰  به بهره برداری می‌رسد و بالغ بر دو میلیون یورو تجهیزات و ماشین آلات از کشورهای اروپایی وارد می کند.

وی افزود: با تمام دور زدن تحریم‌ها و آماده کردن این تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه به بهره‌برداری می‌رسد که سرنوشتی که برای این کارخانه رقم خورده اینکه در حال حاضر ماشین آلات در این کارخانه وجود ندارد و این کارخانه که می توانست برای کشور ارزآور باشد و صادرات گرا باشد و اشتغال را برای منطقه داشته باشد به بهانه بدهی به تامین اجتماعی پلمب شده و حال به این  روز افتاده است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: در برخوردی که دستگاه‌های متولی و بانک با این کارخانه داشته‌اند باید بررسی شود که آیا قصوری داشته‌اند یا خیر و هم دنبال احقاق حق این تولید کننده باشیم و هم بعد از این هیچ دستگاهی حق نداشته باشد با تولید کشور اینگونه برخورد داشته باشد و  بخواهد با سرمایه‌گذار اینگونه برخورد بشود.

زالی بیان کرد: متاسفانه بعضی از مدیران دستگاه‌ها اینگونه خطاها را انجام می‌دهند که سازمان‌ها و دستگاه‌های پول ستان رضایت ندارند که می‌خواهیم رویه اصلاح شود  و خط قرمز ما تولید کارخانه است و موضوع را پیگیری می کنم و اگر قصوری  در دستگاه اجرایی شبکه بانکی باشد برخورد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان اطمینان داشته باشند که ما تمام قد در حمایت از آن‌ها خواهیم بود که دیگر من‌بعد اینگونه اتفاق‌ها در کشور انجام نشود.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور تصریح کرد:  قصوری اگر متوجه تامین اجتماعی یا بانک بوده پیگیری خواهد شد که با سرمایه‌گذار مربوطه شش جلسه داشته‌ایم و از دو منظر احقاق حق و اتفاقی که نباید در کشور نباید بیافتتد امروز مشخص می‌شود.