جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان:

کاهش سهمیه انسولین استان اصفهان علت کمبود در اردستان است

رئیس شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه کاهش سهمیه انسولین استان اصفهان علت کمبود در اردستان است، گفت: کمبود انسولین مشکل کشوری است و تنها به شهرستان اردستان محدود نیست.

به گزارش صبح اردستان،  حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح اردستان، اظهار داشت: با توجه به کمبود انسولین در شهرستان اردستان موضوع به صورت حضوری و غیر حضوری و مکاتبه‌ای با استان انجام شده است در حالی که سهمیه انسولین ما نسبت به بیماران نیازمندان کم است و شهرستان اردستان بیشتر از یک هزار و ۵۰۰ نفر بیمار نیازمند انسولینی دارد.

وی افزود: با بررسی‌ها در یک مقطع زمانی مشخص شد که تعداد ۷۰۰ قلم انسولین تحویل شهرستان اردستان شده است و موضوع مجدد پیگیری شد که با توجه به وضع معیشت و همچنین بیماری کرونا و سختی‌هایی که روی مردم است یک فکری برای این موضوع انجام شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: اخیراً توسط علوم پزشکی اصفهان نامه‌ای ارسال شده است که در آن اعلام شده واگذاری انسولین طبق آمار دیابتی بوده و کمبودهای قلم انسولین مشکل کشوری است و به دلیل کاهش سهمیه انسولین استان اصفهان در ماه‌های اخیر و عدم تعادل بین عرضه و تقاضای داروهای مذکور این معاونت در راستای توزیع عادلانه انسولین های قلمی مبادرت به تعیین سهمیه داروخانه‌ها بر اساس نسبت جمعیت هر شهرستان از کل استان نموده است و آن را طبق سرانه جمعیتی در نظر گرفته‌اند.

وی همچنین در خصوص پیشگیری از کرونا ابراز داشت: بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا در شهرستان اردستان کاهش داشته است اما وضعیت نارنجی که با آن روبرو هستیم همچون نقاط مختلف کشور وضعیت شکننده‌ای است و اگر دوباره مردم در تجمعات همچون آرامستان‌ها، دورهمی‌های شب یلدا و عدم رعایت موازین بهداشتی و رفت و آمدها رعایت نکنند دوباره به وضعیت قرمز برمی‌گردیم و انعکاس رفتار خود مردم است که می‌توانند تعیین‌کننده رنگ‌ها باشند.

ذبیحی بیان کرد: طبق وضعیت رنگ نارنجی باید محدودیت‌ها ادامه داشته باشد و باشگاه‌ها بدون محدودیت زمانی که از فعالیت کمی برخوردارند می‌توانند فعالیت داشته باشند و نماز جمعه و جماعات در وضعیت نارنجی همچنان ممنوع بوده و مراسمات مذهبی و اجتماعی و فرهنگی هم ممنوع است که بعضاً مشاهده شده است که در منازل این کار صورت می‌گیرد که می‌تواند تبعات بعدی را در بر داشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان بیان کرد: نظارت بر آرامستان‌ها طبق ستاد کرونای شهرستان با شهرداری و نیروی انتظامی بوده و مکان هایی که تولیدکننده کرونا هستند همچون محل‌های تجمعی باید از  فعالیت آن جلوگیری شود و با توجه به شب یلدا که خود یک تهدید است و می‌تواند با رفت و آمدها وضعیت ما را تبدیل به قرمز کند.

وی ضمن تأکید بر عدم به تاخیر انداختن روند درمان در صورت مشاهده علائمی شبه سرماخوردگی تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم در صورت داشتن علائم کرونا زیاد منتظر نمانند و خود را سریعاً به مرکز منتخب کوئید۱۹ در شهرستان اردستان معرفی کنند و از تعداد ۲۰۰ کیت رایگان که برای شهرستان در نظر گرفته شده استفاده کنند.

ذبیحی همچنان در خصوص تحویل کیت های تشخیص سریع و تأثیرات این کیت‌ها در کاهش شیوع ویروس کرونا در شهرستان اردستان تصریح کرد: با توجه به تحویل ۲۰۰ کیت تشخیص کرونا در شهرستان اردستان و اثرات کاهشی آن باید بگویم که خیلی برای این منظور زود است که اعلام نتیجه کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان افزود: افرادی که کاندید سریع هستند باید به مرکز کووید۱۹ مراجعه کنند و هر چقدر تشخیص‌ها بالا برود آمار بیماران بستری و نهایتاً آمار افراد فوتی کاهش پیدا می‌کند اما در حال حاضر با مراجعه ۱۰ نفر و ۲۰ نفر نمی‌توان چشم‌انداز را بیان کرد و هنر جامعه این است که از این فرصت استفاده کنند و هر چه زودتر مراجعه کنند و تست دهند.

انتهای پیام / کد خبر33111

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار