جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان:

عادی‌انگاری ویروس کرونا در “اردستان” نگران‌کننده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان اردستان ضمن تأکید بر لزوم پیشگیری از وقوع تجارب تلخ گذشته گفت: عادی‌انگاری ویروس کرونا در اردستان نگران‌کننده است.

به گزارش صبح اردستان، حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان ، اظهار داشت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا که به صراحت اعلام کرده است در وضعیت‌های زرد و نارنجی و قرمز هرگونه تجمع سیاسی اجتماعی و فرهنگی ورزشی و مذهبی ممنوع است و باید به صورت تعطیلی کامل باشد.

وی افزود: واقعیت این است که مطالبی که باید در این خصوص گفته شود بیان شده است و علت این محدودیت‌ها به خاطر آمار مرگ و میر است که در چند هفته اخیر کشور آن را تجربه کرده است و متأسفانه با توجه به ماهیت ناشناخته و مبهمی که این ویروس دارد و ویروسی که در حال حاضر خبری از ویروس کووید ۱۹ قبلی نیست و ما با ویروس جهش یافته مواجه هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: الان شاهد هستیم که در انگلستان این ویروس جهش یافته وجود داشته و آن را اعلام نکرده‌اند و مجدد اعلام شده که در آفریقای جنوبی و نیجریه دوباره ویروس جهش یافته جدیدی پیدا شده است و معلوم نیست تا کجا این زنجیره ادامه داشته باشد و به صورت خودجوش ادامه دارد که مشابه بیمار کووید ۱۹ بوده اما میزان مسری بودن آن بیشتر است و در راستای موضوع مدیریت این بیماری محدودیت‌های جدید اعلام شده است.

وی ابراز داشت: زمانی که رنگ‌ها کمرنگ می‌شود یک مقداری مردم وضعیت را طبیعی انگار می‌کنند یا فکر می کنند بیماری  در حال تمام شدن است بر این اساس طبق مصوبات ستاد ملی کرونا با توجه به تجربیات قبلی دست به دست هم می‌دهد تا ما دوباره در سیکل معیوب قبل قرار بگیریم و رنگ‌ها مجدداً از کمرنگ به پررنگ تبدیل شود و این دلیل محکمی است برای این موضوع که تابع ستاد ملی کرونا باشیم.

ذبیحی بیان کرد: نباید بگذاریم که این تجربه تلخ مجدداً تکرار شود و در مناطق زرد هم به صراحت اعلام شده جلسات حضوری تا پایان دیماه برگزار نشود و هیچ گونه جای ابهامی باقی نگذاشته است و روزانه نیروهای انتظامی باید دو بار گزارش ارائه کنند و در کنار این موضوع شبکه بهداشت قطعاً، ذاتأ و ناچارأ آن موضوع نظارت بر وظایفی که بر عهده او نهاده شده است را  که نظارت بر صنوف و ادارات است با قوت بیشتری انجام می‌دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان تأکید کرد: با توجه به اینکه هر هفته جلسه متناظر شهرستان با حضور اعضا برگزار می‌شود در این جلسه روند نظارت قبلی و همچنین مصوبات نامه جدید را برای اینکه در آن کوتاهی انجام نشود بررسی می‌کنیم و هر دستگاهی وظیفه آن مشخص شده است که باید چه انجام دهد تا شاهد اوج گیری بیماری در شهرستان نباشیم

انتهای پیام / کد خبر33138

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار