پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رئیس کتابخانه های عمومی اردستان:

شهرداری‌های اردستان از پرداخت حق نیم درصد کتابخانه‌ها طفره می‌روند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان گفت: یکی از چالش‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی اردستان پرداخت نشدن به هنگام و کامل سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها است.

عفت باقری در گفت‌وگو با خبرنگار صبح اردستان، اظهار داشت: شهرستان اردستان در حال حاضر دارای شش باب کتابخانه نهادی با ۱۲ نفر کتابدار است که از این تعداد دو کتابخانه در شهر اردستان، یک کتابخانه در شهر مهاباد، یک کتابخانه در شهر زواره و تعداد دو کتابخانه هم در روستاهای شهرستان فعالیت دارند.

وی ضمن اشاره به زیربنای کتابخانه‌های شهرستان اردستان افزود: زیربنای کتابخانه‌های شهرستان اردستان نیز در مجموع دوهزار و ۴۰۰ مترمربع است که باید تا سال ۱۴۰۴ طبق چشم‌انداز در نظر گرفته شده به پنج هزار و ۲۵۰ متر مربع افزایش پیدا کند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان با اشاره به وجود ویروس کرونا و غیرحضوری بودن فعالیت کتابخانه‌ها گفت: در چنین شرایطی تعداد عضو و امانت کتاب نسبت به گذشته کاهش داشته، در حالی‌که در سال گذشته هشت درصد جمعیت شهرستان عضو کتابخانه‌ها بودند که بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید این میزان به ۱۱هزار نفر، برابر با ۳۵ درصد جمعیت شهرستان اردستان افزایش پیدا کند.

وی ابراز داشت: درسال جاری بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ جلد کتاب با ارزش افزون بر ۲۳ میلیون تومان به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا شده که ۷۵۰ جلد آن مربوط به اردستان‌شناسی است که توسط فرد نیکوکار به مرکز اردستان‌پژوهی تحویل شده است.

باقری ضمن اشاره به نیاز کتابخانه عمومی شهر مهاباد به تعمیر و بازسازی بیان کرد:‌ سقف کتابخانه عمومی شهر مهاباد نیازمند بهسازی است که ‌قرار شد شهرداری مهاباد در قبال پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری به نهاد کتابخانه‌های عمومی نسبت به ایزوگام این محل اقدام کند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان با اشاره به جذب ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار از محل نیم درصد شهرداری‌ها و ماده ۶۴ در سال جاری تصریح کرد: یکی از چالش‌های موجود پرداخت نشدن به هنگام و کامل سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها است که با توافق‌های صورت گرفته قرار شد شهرداری‌ها در قبال بدهی خود کارعمرانی و تعمیراتی کتابخانه‌ها را انجام دهند.

وی همچنین ازاهدای یک سیستم رایانه‌ای همراه با پرینتر و لوازم جانبی به مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال توسط فرد نیکوکار خبر داد و گفت: تعداد ۱۱۵هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی اردستان با چهل هزار و ۶۳۶ عنوان موجود است که بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ باید افزایش پیدا کند.

انتهای پیام / کد خبر33177

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار