صبح اردستان

۳۶ شکارچی غیر مجاز در اردستان دستگیر شدند

کدخبر: 33179
دی ۳۰, ۱۳۹۹ در ساعت ۵:۰۱ ب.ظ

حسین شواخی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح اردستان، ضمن اشاره به اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: توسط اداره محیط زیست شهرستان اردستان از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۹۱ پایش از صنایع در سطح شهرستان اردستان انجام شده است.

وی ضمن اشاره به برخورد قانونی با واحدهای متخلف افزود: در حوزه‌های مختلف تعداد شش مورد شکایت به این اداره واصل شده است و در همین زمینه دو اخطاری هم صادر شده و این اداره در مجموع ۷۶ جلسه برگزار کرده است که تمامی مصوبات تاکنون اجرایی شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان گفت: توسط محیط زیست اردستان تعداد سه جلسه کارگروه پسماند در شهرستان اردستان انجام و همچنین در این زمینه نیز ۳۱ بازدید مرتبط با پسماند در شهرستان اردستان انجام شده که در خصوص پسماندها هم ۲۸ مکاتبه صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به پیگیری قضایی در مورد تخلفات زیست محیطی ابراز داشت: توسط این اداره ۵۹ فقره پیگیری قضایی در تمامی امور انجام شده است که ۱۴ مورد آن منجر به صدور رأی شده است و همچنین با توجه به پایش معادن در سطح منطقه اردستان تعداد ۳۱ پایش صورت گرفته است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان همچنین در خصوص برخورد با شکارچیان متخلف در منطقه شهرستان اردستان بیان کرد: در این زمینه در ده ماهه گذشته ۲۲ سلاح کشف و ضبط شده که از این مقدار سلاح پنج مورد آن سلاح غیر مجاز بوده که در این زمینه ۳۶ نفر هم دستگیر شده اند.