پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه اصفهان:

مؤمنان افراد نیازمند را در مال خود شریک کنند

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ایرانیان در همه جا به فکر یکدیگر باشند، گفت: مؤمنان افراد نیازمند را در مال خود شریک کنند.

به گزارش صبح اردستان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه خانه سالمندان «پونه رونقی» شهر زواره با تبریک هفته بهزیستی اظهار داشت: کمک به نیازمندان به هر کس و در هر کجا که باشد کاری خوب و پسندیده است و همانطور که روایت می‌گوید خلق و همه مخلوقات و همه انسان‌ها در هر مرام و مسلکی که باشند عیال و نان خور خداوند هستند و خداوند آن‌ها را اداره می‌کند.

وی با بیان اینکه محبوب‌ترین انسان‌ها در نزد خدا آن کسی است که به خلق خدا کمک کند، افزود: ما وظیفه داریم حتی اگر در کنار درختی عبور کردیم و دیدیم که از تشنگی در حال خشک شدن است حق نداریم از آن عبور کنیم تا به آن آب نداده باشیم و حتی در خصوص حیوانات هم این روایت صدق می‌کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: این مجموعه در سه سال پیش کلنگ آن به زمین خورده که بنده حضور داشتم و ساخت آن با سرعت انجام شده است و خود افراد در زواره هم همت کردند تا این مجموعه که پذیرای ۶۰ نفر از سالمندان خواهد بود بتواند از خانواده‌های سالمندان ناتوان دستگیری کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: امیدواریم که خیران در کشور بیشتر از این بشوند و این ایرانی‌ها در هرکجا که هستند به فکر کشور خودشان باشند و خیران تا می‌توانند از فقرا دستگیری کنند که این خیّر هم در آمریکا به فکر وطن خود بوده و این مجموعه زیبا را در شهر زواره بنا کرده است و بدانند با توجه به آیات قرآن هر کس یک کار خوب انجام دهد خداوند به آن ۱۰ برابر پاداش می‌دهد.

وی تاکید کرد: افرادی که کارهای خیر انجام می‌دهند و افرادی که کار نیک می‌کنند خداوند با تفضل خود پاداش ۱۰ برابر را به آن‌ها می‌دهد اما افرادی که انفاق می‌کنند و کمک به فقرا دارند یا ساخت و ساز و آرامشی را برای ناتوان‌ها درست می‌کنند خداوند پاداش آن‌ها را مثل یک دانه‌ای است که کاشته می‌شود و هفتاد خوشه می‌دهد که از آن ۱۰۰ دانه می‌روید می‌دهد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان افزود: یکی از کارهای بسیار مهم و واقعا مومنانه که علامت خوبی برای مومنان است و مومن کسی است که به غیر از وجوهات یک اموالی را سالانه در مال خود مشخص می‌کند و دیگران را در زندگی خودش شریک می‌داند که این کار نیک از ائمه ما هم بوده است.

انتهای پیام / کد خبر33272

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار