شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان اردستان:

بخش زواره با توجه به قرار گرفتن در مجاورت کویر باید تقویت شود

فرماندار شهرستان اردستان گفت: با توجه به اینکه بخش زواره در مجاورت کویر قرار گرفته و تردد قاچاقچیان را از این محور شاهد هستیم باید در این خصوص تقویت شود.

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تاملی در جلسه ای با موضوع امنیت بخش زواره در محل مسجد صاحب الزمان زواره اظهار داشت: موضوع امنیت از مهمترین و با اولویت ترین وظایف حاکمیت در برابر مردم است و در همه حوزه ها آنچه که می تواند بستر ساز و زمینه ساز فعالیت های عادی باشد وجود امنیت در بخشهای مختلف است.

وی افزود: در چند سال گذشته در حوزه توجه به مصداق ها و زیر بناهای اداری مربوط به دستگاه های حوزه امنیت بخش زواره اقدامات خوبی انجام شده است که موضوع آغاز پروژه دادگاه بخش زواره را در چند سال اخیر داشته ایم که امسال و در بودجه سال آینده در پروژه های وزارت دادگستری و قوه قضائیه جایگاه خود را پیدا خواهد کرد و موضوع کلانتری بخش زواره است که عملیات سفت کاری ساختمان به پایان رسیده و ا جلسه ای که ا خیر محترم انجام شده برای ادامه فعالیت پروژه موافقت هایی انجام شده است.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: در بخش زواره با یک حوزه استحفاظی نسبتا بزرگ و وسیع روبرو هستیم که طبعا رسیدگی به امورات نظم بخشی آن به تنهایی توسط یگان های انتظامی و با امکانات خودرویی و نیرویی کم مقدور نیست که می طلبد با تعاملات دهیاری روستاهای خشداری در این زمینه جلب همکاری های آنها را در این زمینه داشته باشیم.

وی ابراز داشت: مجموعه انتظامی و دستگاه های امنیتی وظیفه حفظ امنیت را برعهده دارند و در بحث حفظ امنیت در وهله اول این وظیفه بر عهده خود مردم است وما باید امنیتی را به عنوان مردم ایجاد کنیم و نیروی انتظامی حافظ امنیت ما باشد و ما اگر مسئولیت خودمان را به عنوان امنیت کنار بگذاریم قطعا مسئولان انتظامی نمی‌توانند به مطالبه مردم پاسخ دهند.

تاملی بیان کرد: بارها شاهد این بوده ایم که همکارانمان در مجموعه انتظامی از طریق دستگاههای مربوطه آموزشهای لازم به کشاورزان و مجموعه مردم داده شود و موضوعات امنیتی برای آنها گفته شود تا موضوعات امنیتی و تهدیداتی که متصور است را بدانند.

فرماندار شهرستان اردستان تاکید کرد: نقش پدرانه شوراها و مسئولان شوراها باید در این زمینه ها کمک بشود و قبل از اینکه پرونده ای مسیر دادگاه را در پیش بگیرد و سال ها فرایند قضایی طول بکشد اعضای محترم شوراها می‌توانند ورود پیدا کنند و مسائل را ساماندهی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش زواره در مجاورت کویر قرار گرفته و تردد قاچاقچیان را از این محور شاهد هستیم باید در این موضوعات نیازمند همکاری مردم، مرتع داران و حاشیه نشینان کویر هستیم تا اخبار و اطلاعات را به موقع به نیروهای انتظامی برسانند و باید این شناخت وجود داشته اشد تا انتقال این موارد به راحتی انجام شود و در این سالهای اخیربعضی از روستاها خالی از سکنه شده یا با کاهش جمعیت مواجه شده اند که ممکن هست این فضاهای به ظاهر امن بعضا مورد سوء استفاده افرادی قرار بگیرد و دهیاران باید در صورت وجود مشکلی آن را اعلام کنند که نیروهای مخلص بسیج در کنار نیروهای انتظامی با کمترین امکانات و توقع با گشت های رضویون حضور دارند.

تاملی با بیان اینکه دهیاران به موضوع پشتیانی پایگاههای مقاومت کمک داشته باشند گفت: یکسری از موضوعاتی که به نوعی حجم بار پرونده های قضایی را در بخش افزایش میدهد موضوع اختلافاتی است که در روستاها وجود دارد که مربوط به مسائل زمین و آب هست که آن نقش مصالحه جویانه افراد در شوراهای اسلامی نقش بزرگی کردن است که می تواند موثر باشد و قبل از رسیدن به دادگاه اختلافات را برطرف کنند تا شاهد کاهش اینگونه پرونده ها باشیم.

فرماندار شهرستان اردستان افزود: شاهد هستیم که بعضی از خود افراد شوراهای روستایی در بروز بعضی از اختلافات نقش دارند و به این موضوعات دامن می زنند که جای تذکر دارد و اید به آن توجه داشته اشند وموضوع امنیت صرفا مقوله ای نیست که با برگزاری یک جلسه ماموریت خودمان را نسبت به آن خاتمه یافته تلقی کنیم.

وی بیان کرد: درخواست ما این است که همه دهیاران موضوع امنیت را به عنوان یک ماموریت ثابت و انجام امورات روستایی به آن توجه داشته باشند و همه فعالیت های ما باید تابع از ایجاد نظم و امنیت در حوزه سرزمینی فعالیتمان باشد و بعضاً شاهد هستیم مطالبه ای در روستا پیدا میشود که طرحی نادرست که این مطالبه منجر به تنش در روستاها میشود.

انتهای پیام / کد خبر33381

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار