جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
مدیر آموزش وپرورش اردستان:

مقطع ابتدایی مدارس اردستان ۴۰ معلم کم دارند

مدیر آموزش وپرورش اردستان گفت: اردستان امسال ۴۰ معلم کم داشت به نحوی که با این شرایط در مقطع ابتدایی بیشترین صدمه را خواهد خورد.

به گزارش صبح اردستان،  احمد خاکسار شامگاه دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: هفته بزرگداشت معلم با جلسه قرآن که در ماه رمضان بود آغاز و از برگزیدگان جشنواره سپاس هم تجلیل به عمل آمد و در مراسم جشن هفته معلم از بازنشستگان سال گذشته که ۴۳ نفر بودند تجلیل شد.

وی افزود: ما امسال برای آغاز شروع سال تحصیل با مشکلاتی روبرو بودیم که پنج روز قبل از آغاز موضوع اسکان نوروزی را داشتیم که حدود ۲۰ روز انجام شد و ۱۹ واحد آموزشی آماده خدمت به مسافران بودند که تعداد سه هزار نفر در قالب ۷۰۰ خانوار اسکان داده شد و در ۱۴ فروردین بازگشایی مدارس را داشتیم و مدارس ما قبل از عید هم حضوری بود و با واکسیناسیونی که انجام شد مدارس کاملا حضوری شد.

مدیر آموزش وپرورش اردستان گفت: جلسه محفل انس با قرآن را در ماه مبارک رمضان در سه بخش مهاباد، اردستان برگزار و برزاوند هم برنامه‌ریزی شده برای هفته آینده که بخش ابتدایی را در مهاباد با همکاری امام جمعه این شهر برگزار کردیم و در اردستان هم در دو مدرسه انجام شد.

وی ابراز داشت: با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان در هفته گذشته افتتاحیه سالن ورزشی ارشاد را داشتیم که با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار با مشارکت اداره کل افتتاح شد تا دانش‌آموزان و فرهنگیان از آن استفاده کنند و مسابقات دانش‌آموزی هم همزمان در آن آغاز شد و در حال برگزاری است.

خاکسار بیان کرد: هنرستان دخترانه شهید سلیمانی اردستان در شهرک کاوه در آینده‌ای نزدیک با حضور معاون وزیر کلنگ‌زنی خواهد شد و مناقصه آن هم انجام شده است و در جلسه اداره کل نیز که برگزار شد با حضور معاون تربیت‌بدنی و معاون وزیر انجام شد مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار برای سالن ورزشی امام خمینی پیش‌بینی شد که در حال نامه‌نگاری‌های آن هستیم و یک تشک و قول مساعد چمن مصنوعی نیز از مدیر کل برای مدرسه پروین اعتصامی را دادند و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در اردستان قول وسایل تجهیزات ورزشی مدارس پسرانه را داده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش اردستان تاکید کرد: با توجه به بازدید مسئول مدارس فنی از اردستان مقرر شد تا یک رشته اضافه شود و یک رشته خیاطی هم در دبیرستان قدس مهاباد در حال درخواست تجهیزات است و زنگ سلامت هم در همه مدارس انجام شد و برگزاری امتحانات متوسطه اول و دوم هماهنگ انجام شد و جشنواره خوارزمی که در قالب ۹ محور انجام شد و در هر رشته یک نفر به استان معرفی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش فیزیک، ادبیات، شیمی، ریاضی انجام شده و زیست شناسی هم انجام خواهد شد و ثبت‌نام دانش‌آموزان را برای سال تحصیلی آینده بر اساس محدوده‌بندی‌ها انجام خواهد شد و محدوده‌بندی‌ها را به مدارس اعلام می‌کنیم.

خاکسار با بیان اینکه درخواست تجهیزات آزمایشگاهی انجام شده و اعتبار دو میلیارد ریالی که نماینده و فرماندار از وزارت گرفتند یک میلیارد ریال آن مصوب شد، افزود: تعداد ۱۵۰ عدد نیمکت ابتدایی برای مناطق روستایی اختصاص داده شد و برای دریافت کتاب درسی هم دانش‌آموزان باید در سایت ثبت‌نام کنند که تا کنون ۵۰ درصد دانش‌آموزان اردستانی ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر آموزش وپرورش اردستان افزود: هم و غم ما مسائل آموزشی است که همین دغدغه را مسئولان شهرستان اردستان دارند و همکاری و همیاری خوبی را با آموزش و پرورش داشته‌اند اما موضوعی که خیلی مهم است اینکه فعلا برای جبران نیروی انسانی صحبتی نشده که در تیرماه جلسه آن گرفته می شود و اردستان امسال ۴۰ معلم کم داشت که از بازنشستگان استفاده می‌شد و در مقطع ابتدایی این نقیصه وچود داشت و قسمت متوسطه را با حق‌التدریس می‌توان انجام داد اما در مقطع ابتدایی بیشترین صدمه را خواهد خورد که تا دو سال دیگر اوج بازنشستگی را خواهیم داشت.

انتهای پیام / کد خبر33514

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار