صبح اردستان

کمبود آرد در اردستان وجود ندارد

کدخبر: 33535
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۱ در ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

به گزارش صبح اردستان، اسحاق شفیعی ظهر دوشنبه در جلسه توجیهی نانوایان اظهار داشت: در ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم و وزیر جدید جهاد کشاورزی صحبت و توافق‌های لازم درباره بحث واگذاری کارهای تنظیم بازار و امور آرد و نان از وزارت صمت به جهاد کشاورزی انجام و این موضوع به جهاد کشاورزی واگذار شد.

وی با بیان اینکه اکنون مدیریت گندم از مزرعه تا خانه با جهاد کشاورزی است، افزود: موارد مربوط به بحث تولید، فرآوری، توزیع و نظارت به جهاد کشاورزی محول شده است و با توجه به اینکه جهاد کشاورزی قبلاً کارهای فنی را برعهده داشت و انجام امورات نظارتی یک کار جدید است.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان خاطرنشان کرد: کم و کاستی‌هایی وجود دارد اما امیدواریم با همیاری و کمک همکاران در صنعت و معدن و دیگر افراد، برای بهبود کیفیت کار و افزایش کیفیت نانی که به دست مردم می‌رسد، اقدام کنیم.

شفیعی تصریح کرد: نانوایان توجه داشته باشند زمان شروع و پایان کار نانوایی حتماً باید طبق ساعت اعلامی باشد و در صورت وجود موارد استثنا حتماً با جهاد کشاورزی باید هماهنگ شود.

وی بیان کرد: نانوایان دارای آرد یارانه‌ای نباید بدون مجوز جهاد کشاورزی تعدادی نان را برای اشخاص خاص کنار بگذارند و در صورت عدم هماهنگی و مشاهده بازرسان جهاد کشاورزی، برخورد صورت خواهد گرفت.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان در خصوص بهداشت فردی محیط کار، تاکید کرد: جلوه محیط کار و نوع پوشش افراد شاغل در نانوایی از لحاظ بهداشتی باید پاکیزه باشد و موارد بهداشتی حتماً رعایت شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم با توجه به مشکلات اقتصادی دغدغه‌هایی دارند بنابراین ما باید همکاری داشته باشیم و بر دغدغه‌های مردم اضافه نکنیم.

وی یادآور شد: در شهرستان اردستان آرد مورد نیاز وجود دارد و هیچ مشکلی از جهت کمبود آرد و پخت نان وجود ندارد.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان تصریح کرد: احتمال آزاد سازی آرد در طی چند روز آینده وجود دارد و کارهای مربوط به امور آزادسازی در حال پایش و آزمایش است تا اجرا شود.

شفیعی ادامه داد: کارتخوان ها باید ثبت و فعال شود، بابت فروش نان، افراد از کارتخوان استفاده کرده و کد ملی آنها نیز ثبت می‌شود همچنین دولت نیز بابت یارانه‌ای که به آرد می‌دهد مبلغ آن را در پایان هر ماه به حساب نانوا واریز می‌کند.

وی تاکید کرد: هیچ تغییری در قیمت نان نباید ایجاد شود و باید به همین قیمت فعلی به فروش برسد بنابراین در تولید آن هم نباید تغییر ایجاد شود.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان گفت: با توجه به وضعیت موجود، نانوایان سعی کنند تا حد امکان از تعطیلی‌های بیهوده خودداری کنند و به‌گونه ای نباشد که مثلاً سه نانوایی در یک خیابان در یک روز تعطیل باشد و ما اکنون باید به مردم خدمات‌رسانی کنیم.